רשלנות רפואית באבחון סוכרת

אבחון שגוי של סוכרת רשלות רפואית -עו"ד שלומי וינברג

סוכרת מוגדרת כמחלה מטבולית העלולה לפגוע בבריאותו של אדם, ואף לגרום לסיבוכים בריאותיים קשים כמו פגיעה במערכת הראייה, פגיעה תפקודית בגפיים, פגיעות באיברים פנימיים ועוד השלכות חמורות. סוכרת יכולה להתרחש כתוצאה מריכוז גבוה של סוכר בדם, וחוסר יכולתו של הורמון האינסולין לאיזון רמות חריגות אלו.

באמצעות אבחון מוקדם של מחלת הסוכרת, ניתן לשלוט בתסמיני המחלה וכך למנוע התדרדרות והחמרה של ההשלכות הבריאותיות העלולות להתרחש. משום כך, גורם רפואי השוגה במתן טיפול מתאים לחולה סוכרת, או שאינו מאבחן כנדרש ממנו את סוג וחומרת המחלה – יכול לעמוד בפני תביעת רשלנות רפואית.

סוגי סוכרת

  • סוכרת מסוג 1 – סוג זה של סוכרת מוכר גם בשם “סוכרת נעורים”, כיוון שהיא מתפרצת בעיקר אצל חולים צעירים בגילאי ההתבגרות. סוכרת מסוג 1 נחשבת למחלה כרונית שאין לה תרופה, ולכן הטיפול המתאים הוא מעקב רציף אחר רמות הסוכר בדמו של החולה והזרקת אינסולין לגוף.
  • סוכרת מסוג 2 – סוכרת מסוג זה הינה מחלת הסוכרת השכיחה ביותר, וסובלים ממנה בעיקר מבוגרים מעל גיל 30. הגורמים להתפתחות סוכרת סוג 2 הינם גנטיקה ואורח חיים המושפע מתזונה עשירה בפחמימות, ולכן הטיפול ברוב המקרים יהיה באמצעות דיאטה דלת קלוריות ופחמימות.
  • סוכרת הריונית – כל אישה הרה חווה שינויים כאלו ואחרים ברמות ההורמונים בגופה, כך ששינויים אלו יוצרים עומס גדול על מערכת האינסולין בגוף. באחריותו של רופא הנשים המטפל לשלוח נשים הרות לבדיקות סוכרת הריונית, ומתן טיפול מתאים במקרה וקיים סיון לחלות במחלה במהלך ההיריון.

אבחון שגוי של סוכרת

מחלת הסוכרת מחייבת טיפול רציף ועקבי כדי לשלוט כמה שאפשר בסימפטומים, ולהאט את החמרת המחלה ופגיעה משמעותית בבריאות המטופל. משום כך כאשר מטופל מתלונן בפני גורם רפואי על תסמינים התואמים את מחלת הסוכרת, הרופא מוכרח לאבחן כראוי את מצבו הבריאותי וסוג הסוכרת ממנה הוא סובל וכך להתאים את הטיפול הנדרש.

ניתן לאבחן את המחלה באמצעים רפואיים שונים כמו בדיקות דם, שתן, ובדיקות כלליות הבוחנות את רמות הסוכר בדם. רופא שהתרשל בתפקידו ולא אבחן בצורה מקצועית את התפתחות המחלה בגופו של המטופל, או גילה זאת בדיעבד לאחר שהמחלה כבר גרמה לסיבוכים קשים – המטופל זכאי להגיש נגדו תביעת רשלנות רפואית באבחון סוכרת.

תביעת רשלנות רפואית באבחון סוכרת

כיוון שסוכרת היא ברוב המקרים מחלה כרונית ללא טיפול תרופתי שיכול להעלים אותה, הטיפול הנכון למיגור תופעות הלוואי ומניעת סיבוכים הוא באמצעות מעקב רפואי, ואיזון רמות הסוכר שקיימות בדם. על כן מומלץ לכל מטופל שחש כי אינו קיבל את האבחון הרפואי ראוי בגילוי המחלה, ובשל כך סובל מנזק בריאותי מוכח – להגיש תביעת רשלנות רפואית בסיוע של עו”ד מומחה בתחום.

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *