כיצד מקבלים פיצוי בגין תאונות ילדים?

תאונות ילדים | פיצוי בגין תאונה של ילד - שלומי וינברג

לאחר התלבטות וחשש גדול, החלטתם לשלוח את ילדכם לטיול השנתי הראשון בחייו. כיוון שמדובר על פעילות חינוכית במסגרת בית הספר, בה יהיו נוכחים גם דמויות סמכותיות כמו מורים והורים מלווים, הרגשתם ביטחון גבוה יותר כדי לאפשר לילדכם לבלות יומיים שלמים ללא השגחתכם הצמודה.

לחרדתכם קיבלתם ביום השני לטיול טלפון מהמחנכת של ילדכם המעדכנת כי קרתה תאונה קלה, וילדכם נפל ונחבל בידו ולכן זקוק לגבס. כמובן שתאונות מתרחשות כל הזמן, ובמיוחד כשמדובר על ילדים שבאופן טבעי פועלים בצורה פחות שקולה וזהירה, אך על מי מוטלת האחריות למתן פיצוי כספי בגין התאונה? על כך במאמר הבא.

מהי פוליסת תאונות אישיות לילדים?

על פי חוק לימוד חובה, כל תלמיד הזכאי לקבלת חינוך חינם צריך להיות מבוטח בפוליסת תאונות אישיות. הביטוח חל על הרשות המקומית בה נמצא המוסד הלימודי שהילד לומד, וכולל כל נזק וחבלה שנגרמים לו במהלך שהותו בבית הספר או מחוצה לו.

על כן במקרה שהובא לעיל, ניתן יהיה לקבל את הפיצוי בגין הטיפול הרפואי לו הילד זקוק באמצעות תביעת פוליסת הביטוח השייכת לבית הספר בה הילד לומד. זאת בגלל שהתאונה התרחשה במסגרת הלימודים, גם אם איננה התקיימה בפועל בין כתלי בית הספר.

כיצד ניתן לתבוע את פוליסת הביטוח?

בתביעות ביטוח סטנדרטיות, על התובע להוכיח את הנזק שנגרם לו בכדי לקבל את הפיצוי הנדרש. תביעת פוליסת ביטוח תאונות אישיות של ילדים אינה מתנהלת כך, ולכן אין צורך להוכיח את הנזק אלא רק את קיומה של התאונה. חברת הביטוח לא תעסוק במציאת הגורם האחראי לתאונה, אלא בבחינת התרחיש של התאונה שקרתה והאם היא אכן התרחשה במסגרת בית הספר (טיול שנתי) ולא במהלך בילוי עם המשפחה או חברים (תאונה בסוף השבוע כשאין מסגרת לימודית).

תביעת רשלנות בתאונות ילדים

למרות שפיצוי בגין תאונות ילדים מוטל על המוסד החינוכי בו הילד לומד, יש להבין האם קיים מרכיב רשלני בתרחיש התאונה ועל כן יש מקום להגשת תביעה נזיקית כנגד הגורם האחראי לכך. במקרה זה, הוכחת הנזק צריכה להתקיים בכדי לבסס את תיק התביעה וכך לקבל את הפיצוי המתאים.

בעזרת סיוע וליווי של עו”ד בתחום תאונות ילדים ניתן להעלות את סיכויי התביעה, ולהגיש תביעת פיצויים מול חברת הביטוח ומול הגורם הרשלני האחראי לנזק שנגרם. כשהילד נחבל במהלך טיול שנתי, יש לבחון האם התאונה התרחשה כתוצאה מאי הצבת מחסומי בטיחות במהלך מסלול הטיול – כך שהאחריות מוטלת על הגוף המתחזק את שטח המסלול.

עבירת הרשלנות כוללת את יסודות המעשי הרשלני, הנזק שנגרם והקשר הסיבתי שקיים בין המעשה לנזק. תפקידו של עו”ד הוא לייצג את הילד ומשפחתו בתיק התביעה, להוכיח את התרחשות התאונה ולהציג את היסודות המבססים את עבירת הרשלנות.

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *