רשלנות רפואית בטיפול שורש

רשלנות רפואית בטיפול שורש | רשלנות של רופא שיניים - עו"ד שלומי וינברג

טיפול שורש הינו אחד מטיפולי השיניים שרופאי שיניים מבצעים במטופלים הסובלים מפגיעה ברקמה הפנימית של השן. טיפול זה נחשב לטיפול שגרתי שכל רופא שיניים מוסמך לעשות, אך ישנם מצבים המצריכים התערבות של רופא מומחה בטיפולי שורש.

כיוון שמדובר על טיפול רפואי המתבצע בחלק הפנימי של השיניים, ואינו ניתן לאבחנה על ידי בדיקה שטחית, על רופא השיניים לבצע בדיקות מתאימות לגילוי הבעיה כמו צילומי רנטגן, בדיקות מעמיקות של חלל הפה וכל בדיקה אחרת שתסייע לו לקבוע את סוג הבעיה וחומרתה וכך להתאים את הטיפול הנכון.

אבחון שאינו בוצע בצורה מקצועית על ידי רופא השיניים, וכך מתן טיפול שאינו מתאים יכולים להוות עילה להגשת תביעת פיצויים בגין רשלנות רפואית בטיפול שורש.

מהו טיפול שורש

טיפול שורש הינו טיפול שיניים המתבצע בשן אחת או יותר הסובלות מעששת שחדרה את המעטפת החיצונית של השיניים, והגיעה אל מוך השן שהינה הרקמה הפנימית בשיניים המכילה כלי דם ועצבים. במקרה כזה רופא השיניים מבצע טיפול מעמיק ויסודי להסרת העששת הכולל פתיחה של השן ע”י קדיחה בה, הסרת העששת וניקוי תעלות שורש השן וסוף סגירת ומילוי השן המטופלת באמצעות חומר ייעודי לכך.

מקובל לערוך סדרה של צילומים לצורך הערכת מצב השן וחומרת העששת, ובהתאם לתכנן את תוכנית הטיפול הטובה ביותר למטופל. כיוון שטיפול השורש מחליש את חוזקה של כותרת השן, היא עלולה להיסדק ולהישבר ולכן הרופא ממליץ לבצע גם כתר שיחליף אותה.

רשלנות רפואית במהלך טיפול שורש

טיפולי שורש נחשבים לטיפולים שגרתיים אך גם מורכבים, ולכן עלולים להתרחש סיבוכים שונים במהלך הטיפול כמו פגיעה פנימית ברקמות החניכיים, זיהום כתוצאה מהצטברות חיידקים, סדיקה של שן כתוצאה מפתיחתה לצורך טיפול או כל סיבוך אחר שיגרום כאבים וסיכון למטופל. משום כך רופא השיניים המטפל מוכרח להיות מוסמך לכך, ועליו לבצע את הטיפול המתאים למצבו של כל מטופל.

אבחון לקוי של מצב השיניים, טיפול שאינו מקצועי במהלך טיפול השורש, הסתרת מידע או כל פעולה רשלנית אחרת שרופא השיניים מבצע כלפי המטופל יכולה להיות עילה מבוססת להגשת תביעת נזיקין. 

הגשת תביעה באמצעות עו”ד רשלנות רפואית 

רופא שיניים שביצע טיפול שורש בשן עבור מטופל, אך לא הקפיד על ניקוי יסודי של תעלות השורש – עלול לגרום להיווצרות של זיהומים ודלקות בפיו של המטופל, וכך לטיפול שורש מחודש הכרוך בכאבים ועלות כספית נוספת. מטופל כזה זכאי להגיש כנגד רופא השיניים תביעת רשלנות רפואית בגין טיפול שורש שבוצע בצורה שאינה מקצועית, ולקבל פיצוי כספי מתאים.

בעזרת התייעצות עם עו”ד מתחום הרשלנות הרפואית ניתן יהיה לבסס את התביעה, ולהוכיח כי קיים קשר סיבתי בין פעולתו של רופא השיניים לבין הנזק שנגרם למטופל וכך לזכות בתיק התביעה.

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *