באילו מקרים אבחון שגוי נחשב לרשלנות רפואית?

רשלנות רפואית בניתוחים פלסטיים - מה השכיחות?

כל סוג של טיפול רפואי, מתבסס על אבחון. לפעמים, אבחון הרופא לבעיה מתברר כשגוי ואז מן הסתם הטיפול הרפואי הניתן בעקבות האבחון הינו שגוי. במצבים בהם נגרם למטופל נזק משמעותי עקב אבחון ולעיתים גם טיפול שגוי עומדת לזכותו הזכאות להגיש תביעה על רשלנות רפואית אשר נבעה מאבחון שגוי. דוגמאות נפוצות למצבים בהם אבחון רפואי שגוי עלול לגרום לנזק משמעותי הן אבחון מאוחר של מחלת הסרטן, ואבחון רפואי שגוי בבדיקות היריון. 

האם כל אבחון שגוי נחשב רשלנות רפואית?

כל מקרה נבדק לגופו, ישנם מקרים בהם למרות שבוצע אבחון שגוי, בית המשפט לא יפסוק שהרופא נהג ברשלנות. לדוגמא, לא כל גילוי מאוחר של סרטן ייחשב רשלנות רפואית. אך מנגד ישנם מקרים בהם אבחון שגוי ייחשב כרשלנות רפואית, במקרים בהם חלילה נגרמה נכות או פגיעה משמעותית במטופל.  במקים אלו גובה הפיצוי, ייחשב לפי אחוזי הנכות שנגרמו כתוצאה מהנזק. 

כדי לקבוע רשלנות רפואית- חובה להוכיח שהאבחון השגוי גרם נזק!

על מנת שיהיה אפשר להגיש תביעה על רשלנות רפואית, יש להוכיח שהאבחון השגוי של הרופא המטפל הוא זה שגרם לנזק. במקרה והאבחון הרפואי היה שגוי אך לא נגרם נזק למטופל, לא קיימת עילה להגשת תביעה על רשלנות רפואית. 

אבחון מאוחר של סרטן

אבחון מאוחר של מחלת הסרטן יכול לגרום נזק רב לגוף ואף להביא למות המטופל. לפעמים, ובעיקר באוכלוסייה בסיכון לחלות בסרטן אם זה עקב עישון או סיבות תורשתיות, על הרופאים לנהוג בזהירות עם אוכלוסייה זו, ולהפנות אותם לבדיקות ואבחון כאשר יש סיבות המעוררות חשד לכך. 

אך, על המטופל ליידע את הרופא המטפל שהוא באוכלוסיית סיכון. אם המטופל לא יידע את הרופא שהוא באוכלוסיית סיכון, ולא היו נסיבות אחרות המחייבות הפניה לבדיקות לגילוי סרטן יכול בית המשפט לפסוק שלא הייתה כאן רשלנות רפואית. 

רשלנות רפואית בבדיקות היריון

במהלך ההיריון, נתונות האם והעובר בסיכונים שונים. אבחנה לא נכונה של בדיקות העובר או בדיקות רפואיות של האם, יכולות להביא להחלטות רפואיות שגויות הגורמות נזק לאם או העובר.

אציין מספר דוגמאות: 

הערכת משקל העובר הנעשית באולטרסאונד, מראה שמשקלו של העובר גבוה, ולכן ישנה המלצה לילד בניתוח קיסרי. אך בפועל ובזמן הניתוח מתברר שמשקל העובר רגיל, ולא הצדיק לידה בניתוח קיסרי. 

אחד מסיבוכי ההיריון הקשים ביותר היא רעלת היריון. ישנם תסמינים מקדימים להתפתחות בניהם לחץ הדם גבוה של האם או נוכחות חלבון בשתן ובנוסף מספר מדדים אחרים.

לעיתים החמרה ברעלת מצדיקה אשפוז של האם לשם ביצוע מעקב הריון והשגחה, במקרים בהם עקב החלטת רופא מטפל שלא להפנות את האם לבית החולים יתכן מאוד כי יגרם נזק משמעותי העלול לסכן את האם ואת העובר. דווחו מקרים בהם כתוצאה מרעלת הריון חמורה אשר לא טופלה בזמן נגרם מוות לעובר.

קיבלתם אבחון רפואי שגוי פנו לייעוץ משפטי

הגשת תביעה על רשלנות רפואית בגלל אבחון שגוי- יכולה להיות תהליך ארוך וקשה. לכן, מומלץ לקבל ייעוץ משפטי מתאים ומקיף טרם החלטה על הגשת תביעה. 

 

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *