תביעות סיעוד

תביעות סיעוד

כאשר אדם מגיע למצב סיעודי, הוא מגיש תביעת סיעוד למספר גורמים: לביטוח לאומי, לקופת החולים, ולחברות הביטוח. קשישים רבים סיעודיים במדינה, מצליחים לשרוד כלכלית בזכות קצבות הסיעוד. קצבת הזקנה שמקבל כל אזרח וותיק היא זעומה מאוד. ההיא אינה מספיקה להוצאות על מטפל סיעודי ולתרופות- אלא מספיקה רק למזון ולמחייה. על מנת שיהיה לאזרחים המבוגרים תקציב חודשי עבור תרופות ומטפל סיעודי, עליהם להגיש תביעה לקבלת קצבת סיעוד לגופים השונים. 

האם ביטוח סיעודי הוא רק לקשישים?

מקובל לחשוב בטעות, שביטוח לאומי הוא רק לקשישים סיעודיים. אבל, אנשים רבים בשכבות גיל שונות, מוצאים את עצמם מסיבות שונות במצב סיעודי. לפעמים, הגורם לכך יהיה תאונת דרכים פתאומית. לפעמים, צעירים ימצאו את עצמם במצב סיעודי בגלל מחלות, כמו למשל מחלת ניוון שרירים- ALS. במצב זה, הם עונים על הקריטריונים של ההגדרה “סיעודי”- וזכאים לכיסוי.

אילו זכויות נותן ביטוח לאומי לסיעודיים?

ביטוח לאומי, נותן קצבת סיעוד לכל אזרח, אשר עונה לקריטריונים של ביטוח לאומי, ואשר נמצא זכאי בוועדות. הקריטריונים של ביטוח לאומי לקביעת קצבת סיעוד, מתבססים על מבחן תלות ADL הבודק את יכולת ביצוע הפעולות היום יומיות. המבחן בודק ביצוע 5 פעולות בסיסיות. המבחן נעשה מטעם רופא שנשלח על ידי ביטוח לאומי. כדי לקבל קצבת נכות, צריך לצבור במבחן 2.5 נקודות לפחות. גובה קצבת הנכות, נקבע לפי מספר הנקודות. 

במהלך השנים בהם אני מייצג את הלקוחות בתביעות סיעוד מול ביטוח לאומי, אני נתקל בניסיונות של רופאי ביטוח לאומי להוריד ככל הניתן במספר הנקודות. וכך, מורידים את גובה הקצבה הניתנת, ולפעמים לא יאשרו כלל קצבה, למרות שמגיש הבקשה יהיה מוגבל. לכן, אחת העצות שאני נותן ללקוחות שלי הרוצים לקבל קצבת סיעוד מביטוח לאומי, היא לבצע את מבחן התלות אצל רופא גריאטרי פרטי. 

מהו ביטוח סיעודי פרטי?

ביטוח סיעודי פרטי, אינו קשור אל ביטוח לאומי, או קופות החולים. זוהי פוליסת ביטוח פרטית, של חברה פרטית לביטוח. ישנם חברות ביטוח פרטיות רבות בישראל, אשר מציעות פוליסות סיעוד. החברות גובות בכל חודש תשלום עבור הפוליסה. אך כאשר המבוטחים פונים אל החברה כדי לקבל את קצבת הסיעוד, הם נתקלים בקשיים. המדיניות הגורפת של חברות הביטוח כאשר הן מטפלות בבקשה לקצבת סיעוד- היא לדחות את התביעה בתירוצים שונים. 

האם כדאי להגיש תביעה לקצבת סיעוד לבד?

הניסיון שלי מראה, שפעמים רבות מגישי התביעה ייכשלו, וישכרו שירות עורך דין פרטי כדי לערער ולזכות בתביעה. לכן, כדאי מראש שהגשת התביעה לקצבת סיעוד, תיעשה בידי עורך דין מנוסה ומומחה לתביעות סיעוד. עורך הדין, מכיר את כל התהליך של טיפול בתביעה על ידי חברות הביטוח. עורך הדין מנחה את מגישי התביעה אילו מסמכים רפואיים עליהם להוציא, על מנת להוכיח שהם זקוקים לקצבת סיעוד. 

עו”ד שלומי ויינברג מומחה בתביעות סיעוד!

אם אתם רוצים שחברות הביטוח יאשרו את התביעה שלכם לקצבת סיעוד, אני ממליץ לכם לפנות אלי על מנת שאגיש בשמכם את הבקשה. המשרד שלי- עורך דין שלומי וינברג, הגיש במהלך השנים תביעות סיעוד רבות. אנו הצלחנו להוציא ללקוחותינו קצבת סיעוד מביטוח לאומי, וחברות ביטוח פרטיות. פעמים רבות, הצלחנו לערער על תביעות שנדחו- ולהצליח לזכות בקצבה. 

תנו לכם וליקיריכם את הזכות לחיות בכבוד! צרו עימי קשר לצורך הגשת תביעות סיעוד!

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *