תביעה נגד חברת ביטוח

תביעה נגד חברת ביטוח

באחד מן הימים בדרככם לעבודה, עברתם תאונת דרכים קלה יחסית אך מעוצמת הפגיעה ברכב השני אתם סובלים ממכות יבשות בכל הגוף וגם שבר ביד, ולכן אתם נאלצים לקחת חופשת מחלה מהעבודה כדי להתאושש כמו שצריך. מכיוון שביטחתם את רכבכם בפוליסת ביטוח חובה, כמתחייב מכל בעל רכב בארץ, אתם יודעים כי תוכלו לתבוע את חברת הביטוח בגין נזקי הגוף שקרו לכם כך שתוכלו לקבל פיצוי כספי מתאים.

מהן פוליסות ביטוח לנזקי גוף?

חברות הביטוח הפרטיות נועדו לתת למבוטחים כיסוי ביטוחי בגין נזקי גוף שונים כמו ביטוח סיעודי, ביטוח תאונות אישיות, ביטוחי בריאות, אובדן כושר עבודה וגם ביטוח חובה בזמן תאונות דרכים. כך כאשר אדם מצטרף אל פוליסת ביטוח כזו או אחרת, הוא יודע כי בזמן נזק גופני שהוא לקה בו מכל סיבה שהיא -הוא יוכל לקבל את הפיצוי הכספי המתאים מחברת הביטוח בה הוא מבוטח.

גובה פוליסות הביטוח משתנות על פי קריטריונים שונים, על פי העדפתו ובחירתו של המבוטח. כך שאם אדם החליט להצטרף אל פוליסת ביטוח סיעודי בגובה חצי מיליון ₪ לדוגמה, הוא יודע כי מצד אחד הוא יצטרך לשלם בכל חודש כסף רב עבור פוליסת ביטוח זו – אך מצד שני כאשר הוא יזדקק לכיסוי סיעודי כתוצאה מנזק גופני שנגרם לו, חברת הביטוח תעמוד מאחוריו ותפצה אותו בהתאם על פי ההסכם והסכום המופיע בפוליסת הביטוח שלו.

מדוע ההתנהלות מול חברות הביטוח מורכבת?

על פניו נשמע כמו הסכם אידיאלי ומבטיח בין שני הצדדים כשהמצב מצריך זאת. אך לאמיתו של דבר, בפועל חברות הביטוח כלל לא ממהרות להעניק את הפיצוי הכספי שמגיע למבוטח. ניתן לראות על פי נתונים משנים אחרונות כי קיימים יותר מ-30% של תיקי תביעות ביטוח שלא אושרו, למרות שרובן המוחלט הינן תביעות שמצדיקות מתן פיצוי כספי למבוטחים.

הסיבה לדחיית התביעות על ידי חברות הביטוח איננה ידועה או מוכחת, רק ניתן לשער כי כיוון שמדובר בסכומי פיצויים גבוהים הן באופן טבעי לא מזדרזות להעביר את הכספים, ומבצעות חקירות ובירורים מעמיקים כדי להבין האם קיימת עילה מבוססת לתביעה ולמתן הפיצוי.

הסיבות לדחיית התביעות הן מגוונות, ובעיקרן מתבססות על היעדר חובת התשלומים כיוון שהפוליסה שנחתמה אינה מכסה את הנזק במקרים כאלו ואחרים. 

כיצד מגישים תביעה נגד חברת ביטוח?

כיוון שמדובר על תהליך תביעה מורכב, נוסף על אחוזים גבוהים המצביעים על דחיית תיק התביעה מול חברת הביטוח – מומלץ לפנות אל עורך דין מתחום הביטוח כדי לקבל את הסיוע המשפטי הנדרש במקרה של הגשת תביעה נגד חברת ביטוח פרטית. עורך הדין יוכל לייעץ בכל הנוגע אל איסוף וריכוז מסמכים רלוונטיים לתיק התביעה, ינסח את בקשת התביעה באופן מקצועי ורהוט ובאופן כללי יעניק ייצוג הולם בכל הקשור לתיק התביעה כדי לעלות את סיכויי הצלחתה.

כדי לבסס את עילת התביעה בהתאם לסוג הפוליסה הנתבעת, עורך הדין ייעזר בחוות שעת של מומחים בתחומים הרלוונטיים לתיק כמו רופאים, מהנדסים, כלכלנים, בוחני תנועה, רואי חשבון ועוד. ניהול משא ומתן מול חברת הביטוח בליווי עורך דין מומחה היא הדרך היעילה ביותר להגשת תביעה נגד חברת הביטוח.

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *