תאונה עם נפגעים – זה מה שעליכם לעשות

תאונה עם נפגעים – זה מה שעליכם לעשות

רצה הגורל ונקלעתם אל תאונת דרכים בדרך לעבודה בשעות הבוקר העמוסות. להיות נוכח בתאונת דרכים זה כמובן דבר לא נעים כלל, ואף מבלבל ומלחיץ מאוד – במיוחד אם מדובר על תאונת דרכים בה יש נפגעים. ברגעים כאלו חשוב במיוחד להיות כמה שיותר רגועים, למרות הסיטואציה המורכבת, ולפעול בהתאם על מנת לחסוך בהמשך לא מעט בירוקרטיה, “כאבי ראש” וכמובן כסף.

למרות שכל המצב מאוד לא ברור ומבלבל בכל הנוגע לאשמים, כיצד התאונה קרתה ומה עושים כעת – כדאי לדעת כי אם מדובר על תאונה שיש בה נפגעים, דבר ראשון יש להתקשר למגן דוד אדום כדי שאלו יעניקו את הטיפול הרפואי הנדרש לנפגעים, קל וחומר אם גם הנכם נפצעתם בתאונה זו.

תיעוד המקרה והחלפת פרטים

בכל מקרה של תאונת דרכים קלה או קשה, וגם אם לא מעורבים נפגעים בתאונה, חשוב לתעד את כל מה שקורה מיד לאחר התאונה. בעידן הטכנולוגי של היום לכל אחד יש סמארטפון בהישג יד באמצעותו ניתן לצלם והסריט את כל המתרחש מיד לאחר התאונה. 

במקרה ויש ברכבכם מצלמת רכב המתעדת באופן רציף את המתרחש על הכביש בזמן הנהיגה, חשוב לוודא כי המצלמה אכן צילמה את רגע התאונה ויש לשמור את קובץ המדיה במכשיר או בטלפון במידה והדבר אפשרי.

דבר נוסף שיש לעשות הוא להחליף פרטים עם הנהג הנוסף או יותר שהיו מעורבים בתאונת הדרכים, כך שיהיה ברשותכם מידע על שמם, כתובת מגורים, טלפון וחברת הביטוח דרכה הם מבוטחים. אם היו עדים לתאונה, כדאי גם לקחת את הפרטים האישיים שלהם לצורך מתן עדות במידת הצורך.

קבלת ו\או מתן טיפול רפואי

במידה ונפצעתם בתאונה, חשוב שתקבלו את הטיפול הרפואי המתאים כדי לא להחמיר את המצב. לעיתים בזמנים כאלו הסטרס והאדרנלין מתעתע בתחושות, ולכן גם אם אתם מרגישים טוב כדאי לבקש בדיקה רפואית מניידת שתגיע למקום.

אם אתם לא נפגעתם כלל אך הנהג או הנוסעים האחרים כן, חשוב להגיש להם עזרה כמה שאפשר. גם מתן מים והרגעה נחשבים כמתן עזרה לנפגע. לאחר שהתקשרתם למגן דוד אדום ונתתם פרטים על מקום התאונה, תוכלו להיות רגועים כי את הטיפול הרפואי המתאים הם יקבלו כאשר הפרמדיקים יגיעו למקום.

פנייה אל חברת הביטוח

בין אם רכבכם נפגע מתאונת הדרכים או גרם נזק לרכב השני, עליכם ליצור קשר בהקדם עם חברת הביטוח דרכה אתם מבוטחים. ביטוח החובה מעניק לנהגים כיסוי ביטוחי בגין נזקי גוף או רכוש שנגרמים כתוצאה מתאונת דרכים.

התיעוד והפרטים שאספתם בהתחלה ישמשו אתכם לצורך ביסוס התביעה נגד חברת הביטוח, כך שזו תעניק לכם את מלוא הפיצויים הנדרשים כתוצאה מהנזק שנגרם לרכב להוצאות הכרוכות בתיקונו, וגם מתן פיצוי בגין נזקי הגוף שנגרמו לכם המצריכות הוצאות על טיפול רפואי, היעדרות מהעבודה ועוד.

מתי מומלץ לפנות אל עורך דין דיני תעבורה

כאשר מתרחשת תאונת דרכים עם נפגעים, לרוב היא נבחנת בבית הדין לתעבורה. כדי לקבלת ייצוג משפטי הולם בזמן הדיון בבית המשפט ולעשות סדר בכל הדרמה והבלבול שנוצרו כתוצאה תאונת הדרכים – רצוי לפנות בהקדם האפשרי אל עורך דין מתחום התעבורה כדי לקבל ייעוץ משפטי מקצועי.

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *