רשלנות רפואית בניתוח

רשלנות רפואית בניתוח

עולם הרפואה נחלק לתחומים רבים, כאשר תחום הכירורגיה הינו בין התחומים החשובים והמהותיים ביותר עבור המטופלים. ישנם מקרים רבים בהם אדם חולה או נפצע, ורק ניתוח יכול לשפר את מצבו הבריאותי או אפילו להציל את חייו. כשאדם נמצא על שולחן הניתוחים, חייו נמצאים בידי המנתחים בבית החולים תרתי משמע. 

משום כך על המנתחים לפעול בשיקול דעת ואחריות רבה במהלך הניתוח, ואף לפניו ואחריו. חשוב להבין כי בריאותו וחייו של המטופל נמצאים בידי המנתחים וכל הצוות הרפואי כל זמן שהותו בבית החולים, וגם בשלבים המוקדמים בהם הוא מגיע לקבל ייעוץ לפני קביעת מועד לניתוח.

כל חריגה מטווח הזהירות הדרושה מצד הצוות הרפואי הנוגעת למהלך הטיפול במנותח, הינה בבחינת עילה ממשית להגשת תביעה בגין רשלנות רפואית בניתוח.

רשלנות רפואית לפני מועד הניתוח

כפי שנאמר, חובתו של הגורם הרפואי מול המנותח מתחילה עוד בשבלים מוקדמים לפני הגעתו בפועל אל חדר הניתוח. באחריותם של הצוות המנתח להעניק למטופל את כל ההסברים הנדרשים בנוגע לניתוח, כולל חשיפת הסיכונים הכרוכים במהלך הניתוח.

כל מנותח שעובר פרוצדורה רפואית פולשנית כמו ניתוח, מחויב לתת את הסכמתו לכך בכתב כדי שהצוות הרפואי יעניק לו את הטיפול הנדרש. גם בשלב זה, על המטופל לקבל מבעוד מועד את כל ההסברים הדרושים בנוגע למידע המצוי בטופס כך שיידע גם את כל “האותיות הקטנות” ויסכים לחתום לאחר שיקול דעת. 

בכל מקרה של אי מתן הסברים וחשיפת מידע נאותה בנוגע להליך הניתוח, מדובר על מעשה רשלני שבוצע כנגד המטופל.

רשלנות רפואית במהלך הניתוח

במהלך הניתוח לרוב נוכחים כמה מנתחים בחדר הניתוח, כאשר ישנו רופא בכיר האחראי על התנהלות כל מהלך הניתוח שיעבור בשלום. מחובתו של כל הצוות הרפואי בחדר הניתוח לפעול באופן מקצועי ושקול בכל שלב, תוך סיכון מינימלי של המטופל.

כיוון שמדובר על פעולה כירורגית מורכבת, עלולים לקרות מצבים בהם צצים סיבוכים בלתי צפויים הגורמים למטופל נזק משמעותי או חלילה מוות. כל עוד הסיבוכים שהתרחשו קרו כחלק מחובת הזהירות הדרושה מצד המנתחים והצוות הרפואי בחדר הניתוח, הרי שניתן לומר כי הם פעלו כראוי עשו כל שביכולתם כדי לדאוג למטופל.

במידה והסיבוכים התרחשו בגלל חוסר תשומת לב, שיקול דעת לקוי או כל סיבה שיש בה פעולה רשלנית מצד הצוות המטפל – הרי שמדובר על מעשה רפואי רשלני שעליו הם צריכים לתת דין וחשבון.

רשלנות רפואית לאחר הניתוח

גם כאשר הניתוח עבר בהצלחה והמטופל נמצא בהתאוששות, תפקידו של הצוות הרפואי לא הסתיים עד שהמטופל אינו חוזר למיטבו ותפקוד תקין. לאחר הניתוח המטופלים מועברים לחדר התאוששות לכמה שעות, ולאחר מכן למחלקה המתאימה לצורך אשפוז של כמה ימים בהתאם לצורך.

במהלך שעות וימים אלו על המטופל להיות מנוטר כל העת, ולקבל טיפול מקצועי כל זמן התאוששותו. השעות לאחר הניתוח הן קריטיות כדי לוודא שלא התקיימו סיבוכים לא צפויים, ולכן אי מעקב וטיפול ראוי לאחר הניתוח עלול לגרום לנזק עבור המטופל ולעילה בגין רשלנות רפואית.

בכל מקרה של הגשת תביעת רשלנות רפואית לפני, אחרי או בזמן ניתוח – מומלץ לעשות זאת בליווי של עו”ד רשלנות רפואית מומחה בתחום.

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *