אובדן כושר עבודה זמני

אובדן כושר עבודה זמני

חברות הביטוח הפרטיות נועדו כדי להעניק כיסוי ביטוחי למבוטחים בגין נזקי גוף שקרו להם מסיבות שונות כמו מחלה, תאונה, תאונת דרכים או כל גורם אחר. כדי שהמבוטח יהיה זכאי לפיצוי כספי בגין הנזק שנגרם לו, עליו לחתום על פוליסת ביטוח מתאימה שתבטיח לו כיסוי מתאים ופיצוי כספי במקרה והוא יזדקק לכך.

בין הפוליסות הנפוצות ביותר הינה פוליסת אובדן כושר עבודה. פוליסה זו נועדה להבטיח למבוטח כי הוא יקבל פיצוי כספי מתאים, במקרה בו הוא נאלץ להפסיק לעבוד כתוצאה מהנזק הגופני שנגרם לו ולכן אינו יכול להתפרנס או לפרנס את משפחתו. בעזרת הפוליסה הוא יוכל לקבל פיצוי כספי המספיק לו כדי לחיות בכבוד, לשלם על הוצאות רפואיות כתוצאה מהנזק הגופני, להתנייד ממקום למקום וכל דבר אחר שהוא יצטרך להוציא עליו כסף.

סוגי אובדן כושר עבודה

המונח של אובדן כושר עבודה כולו בתוכו מגוון מצבים שונים:

  • חוסר יכולת לעבוד בכל עבודה שהיא בגלל הנזק הגופני שנגרם למבוטח. לדוגמה, כאשר כתוצאה מתאונה או מחלה הוא נותר נכה ברוב חלקי גופו או מרותק למיטה.
  • אי יכולתו של המבוטח לעבוד בעבודה המתאימה לכישוריו המקצועיים. לדוגמה כאשר המבוטח בעל ניסיון מקצועי בעבודות כפיים או פיזיות, ובגלל הנזק שנגרם לו (כמו פגיעה בגב) הוא אינו יכול יותר לעבוד בעבודות מסוג זה.
  • אם המבוטח עסק בתחום עבודה ספציפי במיוחד במשך חמש שנים רצופות, ובגלל תחום זה אינו מסוגל לעבוד בעבודה מסוג אחר. יש לציין כי מצב זה הינו חריג, ונוגע למקצועות עבודה מסוימים בלבד.

כאשר אדם ניזוק בצורה גופנית או נפשית בגלל מחלות, תאונות דרכים או כל סיבה רפואית אחרת ולכן איננו מסוגל להמשיך לעבוד, יכולים להתרחש שני מצבים כתוצאה מהפגיעה שנגרמה לו. אחד מהם הוא כאשר אובדן כושר העבודה הוא קבוע, ומדובר על נזק שיישאר איתו לכל החיים.

מצב נוסף הוא כאשר אובדן כושר העבודה הוא עניין זמני בלבד. המבוטח ניזוק באופן משמעותי למשך תקופה זמנית, כך שלאחר טיפול רפואי מתאים, החלמה והתאוששות הוא צפוי לחזור למיטבו וכך לעבודתו.

קבלת פיצויים בגין אובדן כושר עבודה זמני

במקרה של אובדן כושר עבודה זמני, המבוטח זכאי לקבל פיצוי כספי מתאים מחברת הביטוח למשך הזמן בו הוא אינו מסוגל לעבוד, ובהתאם לסוג הפוליסה עליה הוא חתום מול חברת הביטוח. כדי לקבל את הפיצוי הכספי, יש להגיש תביעה לביטוח המגובה במסמכים רלוונטיים למקרה כמו אישורים וחוות דעת רפואיות.

ברוב מקרי התביעות שחברות הביטוח מקבלות לידיהן, הן מנחות את המבוטחים לגשת אל ועדה רפואית שהם ממנים כדי שהיא תבחן לעומק ובאופן יסודי את תיק התביעה, ואם קיימת עילה ממשית למתן הפיצוי הכספי. 

ייעוץ מקצועי בליווי עורך דין

על פי הנתונים בפועל של אישורי תביעות מול חברות הביטוח, נראה כי הן אינן ממהרות לשלם את הכספים והפיצוי הנדרש למבוטחים התובעים אותם בטענה להיעדר בסיס מתאים לתביעה, פוליסה שאינה מכסה את המקרה או כל סיבה אחרת.

משום כך, מומלץ לפנות בהקדם האפשרי לייעוץ משפטי מול עורך דין המתמחה בתחום תביעות ביטוח. כך ניתן קבל ייצוג הולם ולהעלות את סיכויי הצלחת תיק התביעה.

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *