תביעה על רשלנות רפואית

איך מבצעים תביעת רשלנות רפואית? | עו"ד שלומי וינברג

כל אדם שמגיע אל מוסד רפואי כדי לקבל טיפול רפואי מתאים, מחויב לקבל את הטיפול הרפואי המקצועי וההולם ביותר בהתאם למצבו של המטופל. ניתן לראות בחדרי מיון של בתי חולים רבים בארץ עומס גדול במיוחד של חולים, עד כדי כך שחלקם מוצאים עצמם מחכים במסדרונות בית החולים על גבי מיטות ניידות.

למרות הלחץ והעומס הגדול שהרופאים, אחיות וכל הצוות הרפואי במקום נתונים בו, עליהם להעניק את הטיפול הטוב ביותר לחולים שמצויים בין כתלי בית החולים. כדי שיוכלו להעניק את הטיפול המתאים, הצוות הרפואי במיון אחראי על אבחון מצבם של החולים וקביעה מיהו חולה דחוף שיש להעניק לו טיפול ראשוני על  פני חולים אחרים.

במידה והאבחון והמיון של החולים אינו מתבצע בצורה מקצועית, ואחד מן החולים במיון אינו מאובחן כסובל מבעיה רפואית חמורה ולכן לא מקבל טיפול בזמן – הרי שמדובר על מעשה רשלני מצד הצוות הרפואי שטיפל בו, ולכן קיימת ככל הנראה עילה לתביעה בגין רשלנות רפואית.

מהי רשלנות רפואית?

עבירת הרשלנות הרפואית הינה חלק מעבירת הרשלנות המופיעה בדיני הנזיקין, כאשר המעשה הרשלני שבוצע נעשה על ידי מטפל רפואי מוסמך. על מנת שניתן יהיה להוכיח כי התקיים מעשה רשלני מצד הרופא או הצוות הרפואי, צריכים להתקיים שלושה דברים:

  • פעולה או מעשה רשלני שנעשה על ידי גורם רפואי.
  • נזק ממשי שנגרם למטופל.
  • קשר סיבתי ומבוסס בין המעשה או הפעולה הרשלני, לבין הנזק ממנו המטופל סובל כתוצאה מהמעשה הרשלני.

חשוב להבין כי לא בהכרח כל פעולה, מעשה או שיקול דעת שנעשה על ידי הגורם הרפואי הינו בבחינת רשלנות רפואית. כדי שתתקיים עילה לתביעה, יש צורך להוכיח כי המעשה הרשלני בוצע באופן החורג מן חובת הזהירות הסבירה שעל המטפל הרפואי לנקוט. משום כך, חשוב לפנות לייעוץ וליווי משפטי בכל הנוגע לתביעת רשלנות רפואית.

רשלנות רפואית בהיריון

בין תביעות הרשלנות הנפוצות ביותר בתחום הרשלנות הרפואית, הינן תביעות רשלנות רפואית בזמן היריון. כשאישה הרה מגיעה אל רופא הנשים שלה כדי לבצע מעקב מסודר אחר התפתחות העובר בבטנה, עליה לקבל את הטיפול הראוי והמקצועי ביותר לטובתה ובריאותה כמו גם על בריאות התינוק. 

משום כך רופא הנשים מחויב לבצע מעקב היריון אחר אישה הרה, ובהתאם למצבה הבריאותי ומצבו של התינוק. במקרים בהם מתגלה בעיה רפואית או מום בעובר, מחובתו של רופא הנשים לאבחן זאת בזמן ולעדכן את האישה בנוגע לכך כדי שהיא תחליט כיצד להמשיך את ההיריון. 

כל סטייה מאחריותו המקצועית של הרופא, וכל עוד הוא פעל בשיקול דעת תוך הפעלת הזהירות הנדרשת ממנו, וגרימת נזק לאם או לעובר – הינה עילה מספיקה כדי לתבוע אותו על רשלנות רפואית.

כיצד מתבצעת תביעה על רשלנות רפואית?

מכיוון שתביעות מסוג זה עוסקות במגוון מונחים ומושגים מעולם הרפואה, יש צורך להסתייע בחוות דעת של רופאים מומחים בתחום שאין להם נגיעה למקרה הרשלני שבוצע. באמצעות ליווי וסיוע משפטי של עורך דין בתחום הרשלנות הרפואית, ניתן לייעל את תהליך התביעה וכך שהיא תתנהל באופן מקצועי מול הגורמים הרלוונטיים בכדי לקבל את הפיצוי המתאים.

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *