רשלנות רפואית בהשתלת שיניים

איך מבצעים תביעת רשלנות רפואית? | עו"ד שלומי וינברג

חיוך יפה הוא הדבר הבולט ביותר אצל כל אחד, כך ששיניים שאינן אסתטיות עלולות לפגוע באופן משמעותי בדימוי ובביטחון העצמי של אדם הסובל משיניים לא יפות. כיום הודות להתפתחות הטכנולוגיה, ישנם מגוון טיפולים אסתטיים מתקדמים בתחום רפואת השיניים ביניהם גם טיפול להשתלת שיניים.

טיפולים אלו נועדו לאנשים הסובלים ממחסור של שיניים טבעיות כתוצאה מחבלה או מחלה, וכדי לשמור על מראה פה אסתטי ויפה יותר – הם פונים אל מומחה בתחום השתלות השיניים כדי לקבל חיוך חדש, מראה יפה והרגשה טובה הרבה יותר. 

השתלות שיניים נחשבות כטיפולים אסתטיים כיוון שלא מדובר על טיפולים האחראים על בריאות המטופל, אלא על מראה פיו והכשירות מבחינת התפקוד השגרתי של השיניים האחראיות על הדיבור, אכילה ושתייה בצורה תקינה. למרות שמדובר על טיפולים אסתטיים שאינם מצילי חיים, אלו טיפולים שהם לרוב פולשניים ומורכבים ולכן לעיתים עלול להתרחש מצב של טיפול לקוי ורשלני מצד הגורם הרפואי המבצע את טיפול השיניים. מצב זה הינו עבירה על פי חוקי הנזיקין, וקיימת אפשרות להגיש תביעת רשלנות רפואית לצורך קבלת פיצוי בגין הנזק שנגרם.

מה נחשב כרשלנות רפואית?

עבירת רשלנות רפואית הינה כל טיפול או פעולה של גורם רפואי מוסמך המבוצע באופן שאינו מקצועי החורג מרמת הזהירות הדרושה, וכתוצאה מכך נגרם נזק ממשי למטופל או למשפחתו. על מנת שיהיה ניתן לתבוע את אותו גורם רשלני בתביעת רשלנות רפואית, יש צורך להוכיח שנגרם נזק למטופל כתוצאה מאותו טיפול רשלני.

בתחום של השתלת שיניים, מקרה כזה עלול להתרחש בזמן הטיפול עצמו ואף לפני כן בשלב האבחנתי של הטיפול הנדרש. לדוגמה אם רופא השיניים לא אבחן כראוי את מצב השיניים של המטופל, וכתוצאה מחוסר הזהירות של האבחון השתלת השיניים לא צלחה ונגרם נזק מהותי לשרירים, עצבים או חלק אחר בפיו של המטופל.

רשלנות רפואית בטיפולים אסתטיים

נהוג לחשוב כי עבירות רשלנות רפואית מתייחסות בעיקר לתחום הרפואה השגרתית והדחופה, ולאו דווקא לתחום הטיפולים האסתטיים וניתוחים אלקטיביים שאינם מצילי חיים. יש לדעת כי כל מעשה רשלני רפואי המבוצע על ידי מטפל, בין אם מדובר גם על תחום האסתטיקה, בריאות הנפש או כל תחום רפואי אחר – הינו נחשב כעבירת רשלנות רפואית, זאת מכיוון שכל מטפל מחויב מתוקף תפקידו המקצועי לשמור על בריאותו של המטופל, ולו האחריות המלאה לשלומו ומצבו כל עת בה הוא מקבל טיפול רפואי המבוצע על ידו ובאחריותו.

כאשר מתרחש נזק רפואי למטופל בעקבות פרוצדורה רפואית רשלנית, זה עלול כמובן לעלות לו בחייו. גם בתחום האסתטי מדובר על נזק מהותי העלול להיגרם למטופל, וזאת באמצעות פגיעה בתפקודו התקין, שגרת חייו ואף הביטחון העצמי שלו. 

הגשת תביעה באמצעות עורך דין מקצועי

חשוב לזכור כי אין להקל ראש בכל מקרה של רשלנות רפואית המתבצעת על ידי גורם או גוף רפואי. גם אם קיימת התלבטות בגין הטיפול שהוענק בשאלה האם הוא זה שגרם לנזק, מומלץ לפנות בהקדם אל עורך דין מומחה בתחום רשלנות רפואית לצורך ייעוץ וליווי מקצועי. עורך הדין יידע כיצד לבחון את המקרה הרלוונטי, ייעזר בחוות דעת של מומחה בתחום הרפואי ויגבש תיק תביעה מבוסס שיעלה את סיכויי ההצלחה לקבלת הפיצויים.

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *