סטטיסטיקה של רשלנות רפואית

עורך דין רשלנות רפואית

המכון הלאומי לחקר מדיניות הבריאות אמון על הערכת הביצועים שלשירותי הבריאות בישראל. בין ההערכות שהמכון מבצע, הוא מפרסם מדי שנה הצעות למחקרים נחוצים ובנוסף גם כנסים ודיונים חיוניים לשיפור המערכת הרפואית.

בין הביצועים שנבדקו, עולה תמונת מצב בנוגע למתן השירות הרפואי ההולם בידי מטפלים רפואיים כלפי המטופלים שלהם. על פי תמונה זו נראה כי שיעורי התביעות בגין רשלנות רפואית עולה בכל פעם, ובתקופה של ארבע שנים בתי המשפט פסקו לטובת המטופלים התובעים. משום כך חשוב לא להקל ראש במקרה של פגיעה רשלנית מצד גורם רפואי, ולפנות לייעוץ משפטי לצורך בירור מעמיק בנושא.

מהי רשלנות רפואית?

רשלנות רפואית מתייחסת אל פעולה או שיקול דעת שנעשה על ידי גורם רפואי, באופן החורג מהזהירות הדרושה וכתוצאה מכך נגרם נזק ממשי למטופל. רשלנות רפואית יכולה להתרחש על ידי כל עובד המעניק שירות רפואי למטופלים, בין אם מדובר על רופאים ואחיות המעניקות שירות ישיר למטופל לבין רוקח שנתן שירות עקיף, כמו לדוגמה מתן תרופה שאינה מופיעה במרשם בגלל חוסר זהירות ותשומת לב.

מכיוון שמדובר על עניין רפואי הנוגע לבריאותו וחייו של המטופל, בתי המשפט רואים בחומרה תיקים של רשלנות רפואית שגרמו נזק בלתי הפיך למטופלים. על פי נתוני המכון הלאומי לחקר מדיניות הבריאות, בין השנים 2013 ועד 2017 בתי המשפט פסקו פיצויים לטובת המטופלים ב-54% מתיקי התביעה שנידונו.

מהן עילות התביעה הנפוצות ביותר?

על פי נתוני המכון הלאומי, אחוז גבוה מתוך תיקי התביעה של רשלנות רפואית הינו כנגד טיפול רשלני כלפי מטופל וביצוע פרוצדורה רפואית בצורה שאינה זהירה, באופן שגרם נזק ממשי למטופלים. עילה בולטת נוספת לתביעות הרשלנות נוגע לעניין האבחון המקדים של הגורם הרפואי, כאשר אבחון לקוי ורשלני הוביל את המטופל לקבלת טיפול לא נכון ונזק גופני או נפשי.

עילות נוספות בתחום תביעות אלו נוגעות לשלבים שלאחר קבלת הטיפול הרפואי, כמו במקרים של אשפוז לאחר ניתוח או ביקורת רפואית לאחר פרוצדורה מסוימת. 

רשלנות רפואית בהיריון ולידה

נתונים נוספים המתקבלים בעקבות הערכת הביצועים של המכון הלאומי לחקר מדיניות הבריאות, מראים כי הרוב הניכר של תביעות רשלנות רפואית הינן כלפי רופאי נשים ומיילדות. מקרים של רשלנות רפואית בהיריון או לידה הינם חמורים במיוחד, כיוון שחובת הזהירות של המטפל במתן מענה רפואי נוגע לא רק לאישה ההרה – אלא גם לעובר שנמצא ברחמה.

במהלך היריון על האישה לעבור בדיקות תקופתיות כדי לשמור על בריאותה, ולעקוב אחרי התפתחותו התקינה של התינוק בבטנה. על רופא הנשים המטפל בה קיימת מלוא האחריות לאבחון מקצועי ושקוף במהלך כל תקופת ההיריון, ובזמן הצירים ותהליך הלידה על כל הצוות הרפואי בבית החולים לעקוב באופן רציף אחר התקדמות הלידה ובריאות האם והעובר.

במקרים של אבחון רשלני או טיפול לקוי, עלול להיגרם נזק משמעותי ובלתי הפיך לשניהם אם במהלך היריון ואם במהלך הלידה. על כך יש לתבוע את הגורמים הרפואיים האחראים לכך ,ולקבל את הפיצויים המתאימים לכיסוי הנזק.

תביעת רשלנות רפואית בעזרת עו”ד

כדאי לדעת כי תביעת רשלנות רפואית צריכה להיעשות בליווי של עורך דין מומחה. עו”ד כזה ידאג לאיסוף כל המסמכים הרפואיים הנוגעים למקרה, קבלת חוות דעת רפואית ממומחה המעורה בתחום הרפואי הרלוונטי וגיבוש תיק תביעה מבוסס לצורך הצלחת תיק התביעה.

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *