רשלנות רפואית באבחון

רשלנות רפואית בניתוח

כאשר אדם מגיע אל מוסד רפואי כדי לקבל טיפול, הוא יודע כי הוא יקבל מהצוות הרפואי את הטיפול המקצועי והטוב ביותר שהם יכולים להעניק לו. זאת בגלל התפקיד החיוני של כל צוות רפואי האמון על שלומם ובריאותם של המטופלים המגיעים אליהם, ולכן עליהם לנהוג בצורה שקולה וזהירה בהתאם לנדרש מהם – גם כאשר מדובר על השלב המקדים לטיפול המעשי, שהינו תהליך האבחון של המטופל לצורך קביעת הטיפול הנדרש.

למעשה שלב האבחון הרפואי הינו השלב הקריטי ביותר בכל התהליך הרפואי שמטופל עובר, מכיוון שאבחון מקצועי ונכון יוביל אותו לקבלת טיפול רפואי הרלוונטי למצבו וכך להחלמה ושיפור איכות החיים. לעומת זאת, תהליך אבחון המתבצע באופן שגוי ורשלני עלול להוביל לנזק משמעותי עבור המטופל – ולכן כל מעשה שכזה ראוי להיבחן על ידי ערכאות משפטיות, כדי שהמטופל שניזוק יקבל את הפיצויים הנדרשים לו כתוצאה מהנזק שנגרם לו. 

אבחון שגוי במהלך היריון

רשלנות רפואית באבחון עלולה להתרחש בכל מצב רפואי, אך שכיח לראות אבחון רשלני במקרים של מעקב היריון. כאשר אישה נכנסת להיריון, עליה לבצע מעקב שגרתי אחר התפתחות העובר וכדי לוודא כי הוא גדל באופן תקין וללא מומים ובעיות אחרות.

על הרופא המלווה את האישה ההרה לעקוב באופן תדיר אחר בריאותה ובריאות העובר, וגם לשלוח אותה לבדיקות חיוניות במכוני השונים. במקרה של חוסר אבחון מקצועי במהלך בדיקה שגרתית, או אבחון לקוי של תוצאת בדיקה שהאישה עברה – הרופא יכול לפספס מצב קריטי במהלך ההיריון המצריך התערבות רפואית נוספת, או הבאת המצב לידיעתה של האישה לצורך שיקולה בנוגע להמשך ההיריון.

במקרים כאלו הרופא המטפל הינו האחראי הבלעדי לאבחון השגוי, ועליו לתת את הדין על כך ולפצות את האישה על פי הסכום אותו בית המשפט יקבע.

רשלנות רפואית בטיפולים אסתטיים

גם בתחום הטיפולים האסתטיים ניתן לראות מקרים של רשלנות רפואית, ובעיקר רשלנות רפואית במהלך האבחון המקדים לטיפול המעשי. אנשים פונים לטיפול אסתטי כדי לתקן ולשפר את המראה החיצוני שלהם, כך שלא מדובר על פעולות וטיפולים מצילי חיים – אך עדיין קיימת חובת זהירות מצד הגורם הרפואי המעניק את הטיפול, ועליו לאבחן באופן מקצועי את הצורך וסוג הטיפול שהאדם זקוק לו.

ברוב המקרים פעולה או אבחון רשלני מצד המטפל האסתטי לא יפגע בחייו של המטופל, אך הוא עלול לפגוע בשגרת ואיכות חייו ואף בדימוי העצמי שלו.

תביעת רשלנות רפואית באמצעות עו”ד 

על מנת שתביעת רשלנות רפואית תהיה תקפה, יש להציג לבית המשפט הוכחה לנזק שנגרם, כמו גם הוכחה למעשה הרפואי הרשלני שבוצע ואת הקשר בינו לבין הנזק שנגרם למטופל. לרוב מדובר על נזק בריאותי שפוגע באופן ניכר במטופל ובמשפחתו, כך שאינו מסוגל לחזור לעבודתו ולהתפרנס – ולכן עליו לקבל פיצוי כספי מתאים כדי לתקן עד כמה שאפשר את הנזק שנגרם.

באמצעות ליווי של עו”ד רשלנות רפואית המומחה בתחום תביעות מסוג זה, כמו עורך דין שלומי וינברג, ניתן יהיה לייעל ולקצר את הליכי התביעה הכוללים איסוף מסמכים רפואיים, קבלת חוות דעת רפואית ממומחה בתחום הרלוונטי למקרה וייצוג הולם ומקצועי מול הגורם הרפואי הנתבע בבית המשפט.

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *