מה עושים במקרה של תאונות דרכים ללא ביטוח?

תאונה עם נפגעים – זה מה שעליכם לעשות

כל אדם המחזיק ברשותו כלי תחבורה, מחויב לעשות ביטוח חובה לרכב. ביטוח זה נועד להעניק לנהג את הסעד הכלכלי במקרה של תאונת דרכים, בין אם הוא הפוגע או הנפגע במהלך התאונה. כאשר מתרחשת תאונת דרכים, לרוב נגרם נזק משמעותי לרכב ולעיתים גם נזק גופני או נפשי לנהג הרכב ו\או לנוסעים בו.

נזקים כאלו עולים כסף רב למעורבים בתאונה, אם לצורך תיקון נזקי הרכב ואף החלפתו בחדש ואם לצורך קבלת טיפול רפואי בבית חולים כתוצאה מהתאונה. כדי שנהג הרכב המעורב בתאונה יוכל להשתקם או לשקם את רכבו בצורה נאותה, קיים ביטוח החובה המאפשר לו קבלת כספים נדרשים על פי הערכת המקרה בידי חברת הביטוח המבטחת את הנהג ורכבו.

ישנם מצבים בהם אנשים נמנעים מחידוש של ביטוח רכבם מסיבה כלכלית, כיוון שביטוח שכזה עולה לרוב כמה אלפי שקלים. חשוב להבין כי חוץ מהעניין הפלילי של אי החזקת ביטוח רכב תקף, מניעה מתשלום ביטוח החובה לרכב עלולה לעלות בסופו של דבר כסף רב לנהג במידה ותתרחש תאונת דרכים עם נפגעים בגוף ובנפש.

מהי הקרן לפיצוי נפגעי תאונות דרכים?

בהתאם לחוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים הוקם תאגיד המבטיח פיצוי מתאים לכל אדם הנפגע בגופו בתאונת דרכים ואינו יכול לקבל את הפיצוי הנדרש מחברת הביטוח. תאגיד זה נקרא קרנית (הקרן לפיצוי נפגעי תאונות דרכים), והוא מאפשר מתן פיצויים במקרים הבאים:

  • נפגעי תאונות דרכים שנפגעו מרכב ללא ביטוח רכב תקף מסיבות שונות כמו אי תשלום פוליסה בזמן, רכב גנוב, נהג ללא רישיון נהיגה, רכב שהפר את תנאי הפוליסה שלו ועוד.
  • נפגעים בתאונות דרכים של פגע וברח, ולכן לא ידועה זהותו של הנהג הפוגע כדי לתבוע אותו.
  • נפגעים מרכב שמבוטח בחברת ביטוח פיקטיבית או לא פעילה כתוצאה מפשיטת רגל, חובות, הליכי פירוק ועוד.

תאונת דרכים עם הולכי רגל

תאונות דרכים בהן מעורבים הולכי רגל מתרחשות הרבה לצערנו. גם הולכי רגל זכאים לקבל את מלוא הפיצויים בגין נזק נפשי או גופני שנגרם להם כתוצאה מפגיעת רכב. תאונות כאלו עלולות להתרחש במצבים שונים, ולא רק כאשר כלי רכב פוגע בהולך הרגל במהלך חציית כביש.

יכולות לקרות תאונות של כלי רכב עם הולך רגל גם כתוצאה עקיפה ולא רק ישירה של פגיעת הרכב, לדוגמה כאשר מטען הנמצא על כלי רכב מתנתק ממנו ופוגע בהולך רגל הנמצא על המדרכה. במקרים בהם הולך רגל נפגע ולנהג אין ביטוח רכב תקף, תאגיד קרנית משלם להולך הרגל שנפגע את הפיצויים הדרושים לו – ולאחר מכן הוא תובע את הנהג הפוגע לצורך קבלת הפיצויים ששולמו.

נהיגה ברכב חברה ללא ביטוח

עובדים שמקבלים רכבי חברה מטעם עבודתם נוהגים בהם באופן קבוע כחלק מתנאי החברה בה הם מועסקים, ולכן כאשר הם מבצעים תאונת דרכים ומתברר כי לא קיים ביטוח תקף לרכב – עליהם להוכיח לתאגיד קרנית כי אינם ידעו שהרכב ללא ביטוח, כך שהם יקבלו את מלוא הפיצויים.

כיצד עו”ד תאונות דרכים יכול לסייע?

מקרים של תאונות דרכים ברכב שאינו בעל ביטוח תקף הינם מורכבים מבחינה משפטית. מומלץ לפנות לייעוץ של עורך דין מומחה בתחום לצורך קבלת מענה משפטי יעיל, והגנה משפטית במקרה הצורך.

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *