רשלנות רפואית בניתוח קיסרי

רשלנות רפואית בניתוח קיסרי

לאחר תשעה חודשים בהם נשאת ברחמך את ילדך הבכור, הגיע הרגע המיוחל של צירים סדירים וזמנו של יורש העצר להגיח אל אוויר העולם להכיר את הוריו. מכיוון שזוהי הלידה הראשונה שלך, בחרתם ללכת אל קורס הכנה ללידה כדי להבין מה צפוי להיות, ולהכין את עצמכם נפשית ופיזית לעתיד לבוא.

לאחר כמה שעות ארוכות בחדר הלידה ללא התקדמות בשלבי הלידה, הרופא התורן קבע באופן חד משמעי כי קיים חשש ממשי לבריאות העובר וגם לך – ולכן אין מנוס מלידה באמצעות ניתוח קיסרי. למרות שלא כך תכננתם את הלידה, הבנתם כי אין ברירה וחתמתם על המסמכים המאשרים את הפרוצדורה הניתוחית.

לאחר דקות מורטות עצבים המנתחים הוציאו את התינוק בריא ושלם, אך נאלצו לבשר לך כי רחמך נפגע משמעותית ואינך יכולה להרות שוב. כמובן שהינך חצויה ברגשותייך מכיוון שהתינוק שלך בריא ושלם, אבל כתוצאה מהלידה ככל הנראה לא תזכי לילדים נוספים.

לפני שהינך משלימה עם מצב קשה זה, חשוב להבין האם קיים כאן עניין של רשלנות רפואית בניתוח קיסרי – והאם היה ניתן למנוע את התוצאה העגומה.

מהי רשלנות רפואית בלידה?

רשלנות רפואית הינה כל הליך או פעולה שבוצעה על ידי גורם רפואי בצורה רשלנית, תוך חריגה מרמת הזהירות הנדרשת ממנו וכך פגיעה מהותית במצבו של המטופל. רשלנות רפואית בלידה נוגעת לתהליך של הלידה עצמה, החל מהרגע בו האישה מגיעה לבית החולים ועד הלידה. כל פעולה רשלנית הנגרמת לפני כן במהלך ההיריון, הינה בבחינת רשלנות רפואית בהיריון והגורם הרפואי שמטפל באישה במהלך מעקב ההיריון הינו האחראי לבריאותה.

למרות שלידה היא דבר טבעי, יכולים להתרחש אינספור סיבוכים העלולים לפגוע בבריאות העובר והאם. לכן על הצוות הרפואי שמטפל באישה העומדת ללדת להעניק את מלוא האחריות הרפואית לשלומה, וכן להציג בפניה את כל אפשרויות הטיפול שהיא עומדת לעבור, כולל סיכונים אפשריים, ולקבל את הסכמתה לכך.

בדוגמה שהובאה לעיל, יש לבחון את דרך התנהלותם של הצוות הרפואי שטיפל באישה במהלך הניתוח הקיסרי, ולבדוק האם שיקול או פעולה שאינה נכונה ולכן רשלנית הביאה לתוצאה של פגיעה מהותית ברחם. למרות שמדובר על ניתוח שאינו תוכנן מראש ובוצע בנוהל חירום, על הצוות הרפואי לטפל באישה באופן ראוי ומקצועי וכמובן להביא לידיעתה כל סיבוך ודבר אפשרי שעלול להתרחש במהלך הפרוצדורה.

כיצד מתבצע תהליך התביעה?

תביעת רשלנות רפואית הינה חלק מעוולת עבירת הרשלנות, אך תהליך התביעה שונה במידת מה משום שיש צורך להציג את כל הראיות והמסמכים הרפואיים המציגים את המקרה שהתרחש, ומגבים את טענותיהם של התובעים בתיק התביעה שנגדם התרחשה הרשלנות הרפואית. בנוסף, יש צורך להשיג חוות דעת רפואית ממומחה בתחום לצורך ביסוס הטענה והצגת מהימנות התביעה.

מהם היתרונות של עורך דין רשלנות רפואית?

תביעת רשלנות רפואית הינה מיסודה מורכבת, מכיוון שהיא נוגעת למושגים ומונחים מעולם הרפואה המצריכים ידע מקצועי. לכן בכל עניין של תביעה כזו, מומלץ להיוועץ עם עורך דין מומחה בתחום הרשלנות הרפואית, כדי שהוא יוכל לפנות אל רופא מוסמך המומחה בתחום הרפואה הרלוונטי למקרה, וכך להשיג חוות דעת איכותית שתעלה את סיכויי התביעה וקבלת הפיצויים בגין המעשה הרשלני.

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *