תאונות בשטח ציבורי – את מי תובעים?

רשלנות רפואית בצבא

יום אחד מיהרתם לתחנת האוטובוס כדי לתפוס את הקו שמגיע לעבודתכם, אך אחת מאבני המדרכה עמדה בדרככם ומעדתם לכדי נפילה כואבת במיוחד. כתוצאה מהנפילה שברתם את היד, וקיבלתם עוד כמה מכות יבשות באזורים שונים בגוף. 

לאחר קבלת טיפול רפואי מתאים, עדכנתם את מקום עבודתכם כי לצערכם לא תגיעו במשך כמה ימים כתוצאה מהתאונה. כמובן שניתן להתאושש מתאונה שכזו תוך כמה שבועות, אך חשוב לדעת שמקרה כזה לא היה צריך לקרות אם תחזוקת המדרכה הייתה טובה. לכן כדאי לפנות אל הגורמים הרלוונטיים ולהגיש תביעת פיצויים בגין התאונה.

כיצד ניתן לדעת מי הם אותם גורמים רלוונטיים? כל זאת במאמר הבא.

תאונות במרחב ציבורי השייך לעירייה

על מנת לדעת מי הגורם האחראי לתאונות המתרחשות במרחב ציבורי, יש להבין קודם היכן התאונה התרחשה ולמי המקום שייך. במקרה של תאונה באמצע הרחוב, כמו בדוגמה שהובאה בהתחלה, ניתן לדעת כי המדרכה שייכת למעשה לעירייה.

כל עירייה מחויבת לשמירה על בטיחות הדיירים שגרים בעיר, אם בעזרת תחזוקה איכותית ונאותה של שבילים המיועדים להולכי רגל, כבישים והצבת תמרורים, גיזום עצים וסילוק מפגעים ועוד.

תאונות בשטח ציבורי בבעלות פרטית

ישנם מצבים בהם מתרחשת תאונה במרחב ציבורי שאינו שייך לעירייה, אלא הינו בבעלות פרטית של גוף מסחרי. לדוגמה, כאשר מתרחשת תאונה בקניון במהלך עלייה או ירידה במדרגות נעות – ניתן להבין כי תביעת הפיצויים צריכה להיות מול הנהלת או בעלי הקניון, מכיוון שהתאונה התרחשה במרחב הציבורי הזה.

כשם שהעירייה מחויבת לשמירה על בטיחות תושביה, כך גם מחזיקי שטחים ציבוריים פרטיים מוכרחים לתחזק את המבנה או השטח בהתאם לתקנות, להתקין מעקות בטיחות או לבצע בדיקות תקופתיות למעליות ומדרגות נעות חשמליות.

תהליך הגשת התביעה

בכל מקרה של תאונה שהתרחשה בשטח ציבורי, אם במרחב ציבורי בעיר או בשטח ציבורי בבעלות פרטית, יש להתחיל בתהליך תביעה בגין פיצויים עבור תוצאות התאונה שהתרחשה. בכל מקרה בו נגרם נזק לאדם בגלל מפגע בטיחותי במקום ציבורי, עליו לאסוף את כל הראיות הדרושות להוכחת התאונה.

הבעיה המרכזית בתאונות המתרחשות במקום ציבורי נוגעת לעניין ההוכחה, מכיוון שיש צורך להציג ראיות התומכות בסיבה שגרמה לתאונה וכך לנזק הגופני. כדי לעלות את סיכויי הצלחת התביעה, מומלץ לתעד את כל הדברים הקשורים לתאונה כמו פנייה ישירה אל הגורם האחראי, שמירת מסמכים רפואיים המאשרים את החבלה הגופנית, צילום השטח הציבורי בו התרחשה התאונה ועוד.

כיצד עורך דין יוכל לסייע לתהליך

כאמור, הוכחת התאונה הינה דבר מורכב הדורש מעורבות גבוהה מצד האדם הנחבל. כדי להעלות את סיכויי התביעה מול הגוף הציבורי או הפרטי בו התרחשה התאונה, מומלץ להסתייע בליווי צמוד של עורך דין מקצועי.

עורך הדין ילווה את האדם התובע מהשלב של איסוף הראיות להוכחת התאונה, כולל מציאת עדי ראייה או צילומי אבטחה הסמוכים למקום התאונה – ובאופן כללי כל הוכחה שתוכל לאשש את טענת התובע. במקרים של תאונות בשטח ציבורי שגרמו לנזק גופני משמעותי ו/או בלתי הפיך, התובע יהיה זכאי על פי חוק לפיצוי מתאים לפי חומרת הפציעה והשלכותיה. 

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *