רשלנות רפואית בניתוחים פלסטיים – מה השכיחות?

רשלנות רפואית בניתוח

אנשים רבים, ובעיקר נשים, פונים אל מטפלים בתחום האסתטיקה כדי לקבל פתרון למראה צעיר ובריא יותר. בתחום האסתטיקה יש אינספור טיפולים הכוללים פעולות פולשניות, הזרקות ושימוש בחומרים כימיים שונים. על מנת שהטיפול יהיה איכותי ומוצלח, חשוב לעבור אותו אצל רופאים מומחים בתחום.

השלכות של טיפולים אסתטיים שעלולים לגרום לנזקים משמעותיים, נכנסים אל קטגוריית רשלנות רפואית הידועה בתחום הרפואה. על פי חוק, על כל גורם ומטפל רפואי להעניק את הטיפול הטוב ביותר עבור המטופל, ובמקרים בהם קיים סיכון מסוים בהליך הרפואי עליו ליידע על כך את המטופל ולקבל את הסכמתו לכך.

רשלנות רפואית בניתוחים פלסטיים מורכבים

כמו בכל תחום רפואי, גם בתחום האסתטיקה מבוצעים פעולות רפואיות שהן פולשניות, כמו ניתוחים פלסטיים שמטרתם לשנות את הצורה או המבנה של הגוף. בין ניתוחים אלה השכיחים ביותר הינם ניתוחים לתיקון מבנה אף, ניתוח להגדלת או הקטנת שדיים, שאיבת שומן, הצרת היקפים ועוד.

בחלק מן הניתוחים האלו יש צורך לבצע הרדמה כללית או חלקית, וכמו בכל פעולה רפואית הדורשת הרדמה גם כאן ישנו סיכון מסוים. משום כך, על הרופא המנתח ליידע מראש את המטופלים בכל הנוגע למשמעות הניתוח, הסיכונים הכרוכים בכך ולשקף עבורם את כל מהלך הניתוח.

במקרים בהם הרופא התרשל בהסברו בנוגע לתהליך, כך שהמטופל לא הבין מהן ההשלכות של הטיפול וכתוצאה מכך נגרם לו נזק – המטופל יכול להגיש נגדו תביעת רשלנות רפואית.

רשלנות רפואית גם בפעולות שאינן פולשניות

גם בפעולות שאינן מצריכות חומרי הרדמה או הליכים פולשניים, קיימת חובה על הרופא ליידע את המטופלים בנוגע לסיבוכים האפשריים ולעשות כל שביכולתו להצליח בטיפול. תביעת הרשלנות הרפואית אינה צריכה להיות בהכרח כנגד נזק גופני, אלא גם עבור נזק נפשי שנגרם למטופל.

כאשר מטופל בוחר לעבור טיפול אסתטי, הוא מבצע זאת כדי להיראות יותר טוב מבחינה חיצונית. כאשר הרופא התרשל במהלך הטיפול בו וכתוצאה מכך מראהו החיצוני נפגע, הנזק שנגרם למטופל אינו רק חיצוני אלא בעיקר נפשי.

כיצד מתמודדים עם רשלנות רפואית בתחום האסתטיקה?

במקרים בהם מטופלים אינם מרוצים מתוצאות הטיפול האסתטי אותו הם קיבלו, שגיאה באבחנה, החמרת בעיה אסתטית קיימת או כל עניין אחר שגרם למטופל נזק ממשי – ניתן להגיש כנגד הקליניקה או המטפל תביעת רשלנות רפואית.

על מנת שהתביעה תצליח והמטופל יקבל את הפיצוי המגיע לו, מומלץ להיעזר בליווי משפטי ייצוגי של עורך דין מומחה לרשלנות רפואית. נוסף על איסוף כל המסמכים וההוכחות הרפואיות הנדרשות, עורך הדין יוכל להציג באופן משפטי ומקצועי את שלושת היסודות הדרושים לביסוס התביעה: הרשלנות שבוצעה, הנזק שנגרם והקשר הסיבתי של שניהם יחד.

באמצעות הבנה בחומר המשפטי וקבלת חוות דעת מרופאים מומחים בתחום האסתטיקה, עורך הדין יוכל לייצג את התביעה באופן הטוב ביותר ולהשיג למטופל את הפיצויים המתאימים ביותר. במקרים של רשלנות רפואית בתחום האסתטיקה, על המטופל לתקן את העוול האסתטי שנגרם לו. על כן סכום הפיצויים שייקבעו בתביעה, יכלול גם את הטיפול הנוסף שעל המטופל לעבור לצורך תיקון הנזק שנגרם לו כתוצאה מהטיפול הרשלני שעבר.

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *