פגיעה בשטח ציבורי

פגיעה בשטח ציבורי

תאונות רבות קורות בשטחים ציבוריים כמו נפילה ברחוב, באולם תיאטרון, באוניברסיטה, בפארק מים וכו’. בעקבות הפגיעה שקרתה, יכול האדם לתבוע גופים שונים כדי שיפצו אותו על המקרה. אם מדובר בתאונה ברחוב, תובעים את הרשות המקומית. אם מדובר במוסד ציבורי כמו אולם תיאטרון או מקום פרטי כמו בית קפה, תובעים את בעליו.

לכל אחד מהגורמים הללו קיימת פוליסת ביטוח שהיא אחריות כלפי צד שלישי המכסה אותו במקרים מסוג זה 

הכנת כתב התביעה

העילה להגשת כתב תביעה נובעת מהעובדה שהייתה במקום זה רשלנות מסוימת ועקב כך נגרמה התאונה שהובילה לפגיעה גופנית כלשהי. 

העירייה אמורה לדאוג לכך שאפשר יהיה ללכת בבטחה ברחוב ולא ליפול עקב אבני מדרכה שבורות או בולטות. במקומות ציבוריים אסור שיהיו מכשולים כלשהם כמו מרצפות חדות, מעקה רופף, מדרגות חסרות או כל מפגע אחר שאין בגינו שילוט ואנשים רבים עלולים ליפול עקב חוסר תשומת לב לכך ויהיו להם עקב כך נזקי גוף בדרגות שונות. 

תיעוד המקרה

ההמלצה החשובה היא לפנות לקבלת טיפול רפואי ראשוני בקופת חולים או בחדר מיון. לספר לרופא את פרטי המקרה באופן מפורט ומדויק, לבצע צילומים רפואיים  ולקבל טיפול עבור כל מיקום שבו חשים כאב. 

רצוי לתעד את כל המקרה תוך הכללת מלוא המידע כדי לא לשכוח נתונים חשובים וגם לגבות עדות מעדי ראיה שיכתבו את גרסתם או שיקליטו זאת כקובץ שמע. 

כמו כן תמונות של מצבו של הנפגע, תמונות של המקום או סרטון שבו רואים את המדרגה השבורה או המרצפת הבולטת, מתוך התיעוד תעלה סיבת הנפילה או הפגיעה שיצרה את הסיטואציה הרגעית שגרמה לפגיעה.

יש לדווח לרשות המקומית, על ידי פניה לשירות 106 או להנהלת המוסד הציבורי על המקרה ותוצאותיו. תיעוד מאוחר יותר של המקום לאחר כמה ימים יראה כי המפגע תוקן כך שהרשות או המוסד לקחו אחריות על המקרה ותיקנו את הנדרש כדי שלא יקרו שוב מקרים מסוג זה. 

הגשת תביעה

כל אדם שנפגע בסיטואציות מסוג זה, יכול להגיש תביעת נזיקין נגד הגוף האחראי על מקום זה. בנוסף לכך הוא יכול לתבוע את חברת הביטוח שבה הוא מבוטח באופן אישי כדי לקבל כספים עקב אובדן כושר עבודה, נכות מתאונה. אם חברת הביטוח מאשרת את הפיצוי הכספי סכום זה אינו מקוזז מהכספים שמקבל האדם מהתביעה הנזיקית נגד חברת הביטוח המבטחת את המקום.

ליווי וייעוץ משפטי

נפילה באמצע הרחוב או במקום ציבורי הגורמת לפגיעה בגפיים או לשטפי דם מהותיים בפנים ובמקומות אחרים בגוף, היא בהחלט אירוע חריג וטראומתי. כל רשות או מוסד אמורים לדאוג לכל השטח שיהיה בטיחותי וללא מהמורות. 

כדי לקבל את הפיצוי הכספי יש להכין תביעה נגד הרשות, או המוסד ובנוסף לכך נגד חברת הביטוח. כל אחד מהגורמים הללו יעשה כל שניתן כדי לא לשלם פיצוי כספי הולם ולכן רק בזכות ליווי של עורך דין מומחה העוסק בתחום זה, אפשר יהיה לקבל פיצוי ראוי.

מי שעוסק בכך לאורך שנים, יודע בדיוק באיזו אסטרטגיה לנקוט כדי להוציא את מרב הפיצוי עבור הלקוח שלו.

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *