כמה זמן אחרי תאונה אפשר לתבוע?

תאונה עם נפגעים – זה מה שעליכם לעשות

בהתאם לחוק ההתיישנות אפשר להגיש תביעה בגין נזק שנגרם בשל תאונת דרכים עד שבע שנים מיום המקרה. תחילתה של תקופת ההתיישנות היא ביום שבו קרה המקרה שבגינו האדם רוצה לתבוע כלומר יום התאונה ולמשך שבע שנים קדימה.

תביעות שהנפגע מגיש בעקבות המקרה 

אדם שנפגע בתאונת דרכים תובע בתביעת נזיקין את חברת הביטוח שהפיקה את תעודת ביטוח החובה של הנהג הפוגע ובנוסף לכך הוא מגיש תביעה גם נגד המוסד לביטוח לאומי.

בהתאם לחומרת המקרה, הוא מתחיל מסלול הכולל הגעה לוועדות רפואיות כדי שהן יקבעו על פי חומרת המקרה את שיעור הנכות ואם מדובר בקביעה זמנית או לצמיתות. בהתאם להחלטתה של ועדה זו, זכאי הנפגע לקבל תשלומי גמלה וקצבה לנכות כללית לפרק זמן ספציפי או באופן קבוע. 

כדי למנוע כפל תשלום, הסכומים שיקבל הנפגע מהמוסד לביטוח לאומי יקוזזו מסך הכספים שהוא אמור לקבל מחברת הביטוח על פי פסק הדין שייקבע בתום המשפט, וכך הוא יקבל רק את ההפרש הכספי.

תיעוד מקרה התאונה

מתוך חשיבה קדימה חשוב לתעד את פרטי המקרה. לצלם תמונות של המקום, המכוניות, האופניים, האופנוע וכל מי ומה שהיו מעורבים בתאונה, להסריט סרטונים, להקליט עדים לתאונת הדרכים, לצלם את הדוח המשטרתי ולבצע כל פעולה נוספת הנראית רלוונטית לגבי המקרה. 

בנוסף לכך, יש לרכז את כל המסמכים הרפואיים הנוגעים לכך. סיכום של הרופאים שבדקו את הנפגע בחדר המיון, סיכומי אשפוזים, ניתוחים וטיפולים הן ביום המקרה והן בתקופה שלאחר מכן תוך פירוט מלוא העלויות. 

ככל שיהיו לעורך הדין מסמכים אקוטיים, כך הוא יוכל לבסס את התביעה ולהגיש דרישה לקבלה של כספים בגובה האופטימלי. הפיצוי הכספי אמור לכלול כיסוי מלא להוצאות לא מתוכננות ששולמו עקב המקרה כמו עלות התרופות, ציוד רפואי, נסיעות למכונים רפואיים או לבתי חולים כדי לקבל טיפולים, עזרה בבית על ידי מטפל וכל עלות נלוות אשר הנפגע לא היה משלם, לולא מקרה הפגיעה.

כמו כן יש לאסוף את כל הפרטים של הרכבים שהיו מעורבים בתאונה, מספר רישוי של הרכב, מספר הפוליסה, שמה של חברת הביטוח וכל פרט חשוב נוסף. 

הגשת התביעה הכספית 

הגשת תביעה כספית אינה עניין של מה בכך. יש לכתוב את השתלשלות העניינים לפרטי פרטים. להתעכב על הנקודות המהותיות ולהסביר את ההשלכות שלהן על חייו החדשים של הנפגע. התביעה צריכה להבהיר את המצב המורכב והמסובך המשפיע מאד על אופן ההתנהלות היום יומית, פיזית, נפשית, כלכלית, אובדן כושר השתכרות וכל היבט אחר. 

המטרה היא להבהיר באופן חד שאינו משתמע לשני פנים את חומרת המקרה כדי לדרוש ולקבל את הפיצוי הכספי המקסימלי מחברת הביטוח. מדובר בהליך לא פשוט, כיוון שעורכי הדין של חברת הביטוח יעשו כל שניתן כדי לדחות את התביעה או לצמצם את היקפה הכספי ולכן חשוב להיעזר בעורך דין מומחה ומיומן בתחום זה שיפעיל אסטרטגיה נכונה כדי לזכות במשפט.

כל עיכוב בהגשת התביעה ידחה את כל התהליך בחודשים ואפילו בשנים קדימה ולכן ההמלצה היא להשתדל להגיש את התביעה תוך פרק זמן קצר.

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *