רשלנות רפואית באבחון מחלה

רשלנות רפואית באבחון מחלה- עו"ד שלומי וינברג

כל גוף רפואי אמון על בריאותו של מטופל המגיע אליו לצורך טיפול רפואי, ולכן מחובתו לנהוג במקצועיות וזהירות יתרה. כיוון שהצוות הרפואי בעל תפקיד חיוני הנוגע לבריאותו של כל מטופל, עליו להעניק את הטיפול המתאים והטוב ביותר כבר בשלבים הראשונים הכוללים אבחון נכון של המצב ו/או הבעיה הבריאותית.

לדוגמה מטופל המגיע למרפאה עם מיחושים בבטן ותחושה כללית לא טובה, צוות המרפאה מחויב להעניק לו את הטיפול המקצועי באמצעות אבחון ראשוני של כל התסמינים, תשאול מקיף, מערך בדיקות הרלוונטיות למצבו וכך בהתאם לקבוע מהי המחלה ממנה הוא סובל ולטפל בה. גם במידה והמטופל קיבל את היחס המהיר ביותר ובוצע אבחון מקיף על ידי רופא מומחה, אך האבחון היה שגוי וכתוצאה מכך נגרם נזק בריאותי למטופל – מדובר על עילה להגשת תביעת רשלנות רפואית.

מהן ההשלכות של אבחון רפואי שגוי

כשרופא מבצע בדיקה רפואית במטופל, עליו להעריך את מצבו הבריאותי בצורה מקצועית ואחראית ולאבחן את הבעיה / מחלה ממנה הוא סובל כדי להעניק לו את הטיפול המתאים שישפר את מצבו. קיימת אפשרות שהרופא אינו יכול לאבחן בצורה נחרצת את מצבו של מטופל, ולכן מוטלת עליו האחריות לפעול בהתאם בין אם מדובר על שליחתו לבדיקות מקיפות יותר, או הפנייתו לגורם רפואי בכיר ומומחה יותר.

רופא שאינו פועל בצורה מקצועית, כלומר אינו מאבחן את מצבו הבריאותי של המטופל בדרך המצופה ממנו, עלול לגרום למתן טיפול שאינו מתאים וכך להשלכות חמורות בבריאותו של המטופל ואף לנזק בלתי הפיך כמו נכות או חלילה מוות. 

אבחון שגוי בהיריון

גם במהלך היריון עלול להתבצע אבחון שגוי כתוצאה מטיפול רשלני של רופא הנשים. במהלך היריון אישה הרה צריכה לבצע בדיקות מעקב שוטפות בכדי לבחון את מצב העובר שבבטנה, כמו גם מצבה ובריאותה בכל תקופת ההיריון. משום כך רופא הנשים הוא האחראי להעניק לאישה ולעובר את הטיפול המתאים בעזרת הפנייה לבדיקות, אבחון התוצאות המתקבלות, ודיווח על התקדמות ההיריון.

אבחון לקוי בהיריון יכול לגרום נזק לאישה וגם לעובר, ולכן הרופא מחויב לנהוג במשנה זהירות בכל הנוגע לטיפול ואבחון של נשים הרות. במידה והוא פעל בצורה רשלנית, האישה זכאית להגיש נגדו תביעה על רשלנות רפואית ולקבל פיצוי מתאים.

תביעת רשלנות רפואית

זמן הוא הגורם המשמעותי ביותר בכל הנוגע לאבחון מחלה, כיוון שאבחון מאוחר יכול לגרום לנזק בריאותי קשה ובלתי הפיך למטופל. מטופל הטוען כי קיבל יחס וטיפול לקוי במהלך ביקורו במוסד רפואי, יכול להגיש תביעת רשלנות רפואית בליווי עו”ד מומחה בתחום. 

עו”ד יבחן האם הגורם הרפואי פעל מתוך חובתו למתן טיפול מקצועי (מבחן הרופא הסביר), וביצע אבחון מקיף כפי שמצופה ממנו. במידה וניתן יהיה להוכיח כי הרופא אינו פעל כראוי, ובנוסף קיים קשר סיבתי בין הטיפול הלקוי והבעיה הרפואית – זוהי עילה ממשית לתביעה.

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *