רשלנות רפואית בביצוע הרדמה

רשלנות רפואית בביצוע הרדמה | רשלנות רפואית בניתוח - עורך דין שלומי וינברג

ישנם טיפולים רפואיים המחייבים את הצוות הרפואי להעניק למטופל תרופות הרדמה המשפיעות על מערכת העצבים.

מטרתה של ההרדמה היא לגרום להרפיית שרירים בגופו של המטופל, למנוע תזוזות פתאומיות וגם כמובן כדי לתת טיפול רפואי מתאים למטופל ללא גרימת כאב וסבל, לדוגמה כאשר מדובר על טיפול רפואי פולשני כמו ניתוח.

כמו כל טיפול רפואי, גם במהלך הרדמה קיימים סיכונים וסיבוכים אפשריים העלולים לפגוע בגופו ובריאותו של המטופל כמו בעיות בשרירים, הפרעות בקצב הלב או בדם, סיבוכים נשימתיים ולעיתים אף מוות.

משום כך כל מטופל חייב לקבל את הסכמתו לקבלת תרופות הרדמה עליהן הרופא ממליץ, וזאת לאחר שהוסברו לו כל הסיכונים הכרוכים בכך.

תפקידו של רופא מרדים

ביצוע ההרדמה חייבת להיעשות על ידי רופא מרדים שהוסמך לכך, במיוחד כאשר מדובר על הרדמה כללית במהלכה מופסקות פעולות הנשימה של המטופל ועל הרופא המרדים להשגיח על פעולת מכשיר ההנשמה.

כדי להבטיח שההרדמה תתבצע בצורה מקצועית תוך מזעור הנזק העלול להתרחש למטופל, מחובתו של הרופא המרדים להיפגש עם המטופל לפני מועד הניתוח ולבצע את הבדיקות הנדרשות בטרם מתן ההרדמה, תוך קבלה ואבחון של מצבו הבריאותי וההיסטוריה הרפואית.

רשלנות רפואית בביצוע הרדמה עלולה להתרחש כתוצאה מפעולות רשלניות שאינן עומדות במבחן “הרופא הסביר”.

רופא מרדים שפעל בצורה רשלנית, אם בכמות המינון התרופתי, או שיקול דעת שגוי ואף חוסר אבחנה בתקינות הציוד הרפואי – יכול לגרום לנזק ממשי בבריאותו של המטופל, ולמצות על כך את הדין בגין רשלנות רפואית.

רשלנות רפואית בהרדמה כללית

הרדמה כללית משנה את מצב הכרתו של המטופל, כך שהוא אינו מגיב לגירויים וכאבים במהלך הטיפול.

ההרדמה הכללית כרוכה במתן תרופות וחומרים נרקוטיים המוזרקים לדם או מוחדרים למערכת הנשימה, באמצעות ציוד רפואי כמו צינור נשימתי או מסכת גז.

רופא מרדים שלא פעל בזהירות ואחריות המצופה ממנו במהלך ביצוע ההרדמה, אם כאשר הזריק מינון הרדמה לא מתאים לגופו של המטופל, או פגע באיברים חיוניים במהלך החדרת הצינור הנשימתי לא קנה הנשימה – יכול לעמוד בפני תביעה משפטית של רשלנות רפואית בהרדמה.

מתי ניתן להגיש תביעת רשלנות רפואית בביצוע הרדמה

כדי שניתן יהיה להוכיח כי הגורם הרפואי, במקרה זה הרופא המרדים, ביצע מעשה רשלני מתוקף תפקידו – צריכים להתקיים שלושה תנאים כדקלמן:

  • קיומה של פעולה רשלנית שהוא ביצע
  • קיומו של נזק ממשי (בריאותי / גופני / תפקודי)
  • הוכחת הקשר הסיבתי שקיים בין הפעולה הרשלנית לנזק שנגרם למטופל

באמצעות ליווי של עורך דין רשלנות רפואית, ניתן לבחון האם קיימת עילה מבוססת להגשת תביעה בגין המעשה הרשלני והנזק שנגרם.

עו”ד יוכל לייעל את תהליך התביעה באמצעות קבלת חוות דעת רפואית מקצועית, והוכחת אשמתו של הגורם הרפואי לצורך קבלת פיצוי ההולם את שיעור הנזק שנגרם.

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *