כיצד מגישים תביעה בגין תאונה בשטח ציבורי?

הגשת תביעה בגין תאונה בשטח ציבורי - עו"ד שלומי וינברג

תאונה בשטח ציבורי עלולה להתרחש בכל מקום ובכל זמן, וההשלכות שלה יכולות להיות מורכבות וכרוכות בסבל רב, אשפוז בבית החולים, טיפול רפואי ממושך ועוגמת נפש קשה. על מנת לקבל את הפיצוי המתאים בגין פציעה שכזו, יש לפנות אל הגורמים הרלוונטיים שהאחריות מוטלת עליהם.

השאלה היא באילו גורמים מדובר וכיצד פונים אליהם כדי לקבל את הפיצוי? הרי מדובר על שטח ציבורי, כמו לדוגמה במקרה של נפילה ברחוב כתוצאה מהיתקלות באבן שפה שבורה – במקרה זה המדרכה היא הגורם הרלוונטי האחראי לתאונה, אך מיהו הגורם האחראי עליה אליו ניתן לפנות לתביעת הפיצויים?

משום כך יש להבחין באיזה מקום התאונה התרחשה, ולמי שטח זה שייך באופן רשמי.

שטח ציבורי השייך לרשות מקומית

כל רשות מקומית מחויבת לשמירה על רווחת ובטחון תושביה, אם באמצעות סלילת כבישים, הצבת תמרורים ושלטי תעבורה, גיזום עצים, הסרת מפגעים, תחזוקת מדרכות ומבנים ציבוריים וכל דבר נוסף העלול לפגוע באיכות חייהם של התושבים. כאשר מתרחשת תאונה בשטח הציבורי של עיר או יישוב עליו מפקחת רשות מקומית מסוימת, היא זו האחריות לשאת בהשלכות התאונה ובנזק שנגרם. 

שטח ציבורי שנמצא בבעלות פרטית

תאונה המתרחשת בקניון או מרכז מסחרי הנמצא בתוך עיר מסוימת, נחשבת גם היא לתאונה בשטח ציבורי – אך במקרה זה הגורם האחראי מולו יש להתנהל בנושא תביעת הפיצויים הוא הנהלת הקניון או המרכז המסחרי, כיוון ששטח זו נמצא בבעלות פרטית של אדם או חברה ולא של רשות מקומית.

הליכי הגשת תביעה

בכדי לקבל את הפיצוי המתאים בגין תאונה בשטח ציבורי, על האדם התובע לאסוף את כל הראיות התומכות בתאונה שהתרחשה כדי לבסס את טענתו בפני בית המשפט. בין אם מדובר על שטח ציבורי השייך לרשות מקומית או בעלות פרטית, חשוב לאסוף את כל המסמכים הרלוונטיים למקרה כמו מסמכים רפואיים המציגים את סוג וחומרת הפציעה, צילום השטח הציבורי בו התרחשה התאונה ו/או צילום המפגע שגרם לפציעה, תיעוד התכתובות עם הגורם האחראי וכל ראיה נוספת שתוכל לתמוך ולבסס את טענת התובע.

הצד הנתבע מחויב לפצות את התובע בהתאם להשלכות וחומרת הפציעה שנגרמה כמו כיסוי טיפולים רפואיים, פיצוי בגין הפסד של ימי עבודה, מימון תרופות ומכשור רפואי וכ 

הגשת תביעה בסיוע משפטי  

תביעה בגין תאונה בשטח ציבורי עלולה להיות מורכבת וקשה, כיוון שהיא כרוכה לרוב במילתו של אזרח “פשוט” אל מול גופים גדולים ובעלי כוח כמו עירייה, מועצה אזורית, הנהלת קניון או חניון ציבורי וכל גוף גדול אחר שיש לו השפעה ואמצעים. 

באמצעות קבלת ליווי וסיוע משפטי של עו”ד מומחה בתחום, ניתן לאסוף את כל הראיות הדרושות בצורה מוסדרת ומהירה, לקבל ייצוג משפטי מקצועי במהלך הדיונים בבית המשפט, ובאופן כללי להעלות את סיכויי הצלחת התביעה וכך לקבל את הפיצוי המתאים ביותר.

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *