רשלנות רפואית ברפואת שיניים

מה נחשב לרשלנות רפואית ברפואת שיניים? | עורך דין שלומי וינברג

סל שירותי הבריאות, כולל טיפולי שיניים לילדים ולנוער. אך טיפולי השיניים למבוגרים, לא נכללים בסל הבריאות. לכן רוב האזרחים מעל גיל 18, מבצעים את טיפולי השיניים אצל רופאים פרטיים. פעמים רבות, מתבצעת רשלנות רפואית בעת טיפול השיניים. לפעמים, הרשלנות תנבע מכך שרופא השיניים טיפל בתחום שאין לו התמחות בו. לפעמים, רופא השיניים לא הציג בפני המטופל את אפשרויות הטיפול, המתאימות לו, וכך הרופא בחר בעצמו טיפול שבסוף לא התאים למטופל. 

האם רופא השיניים פרש בפני המטופל את כל אפשרויות הטיפול?

רופא שיניים, צריך לפרוס בפני המטופל את כל אפשרויות הטיפול בשיניו. מומלץ שהסכמת המטופל לטיפול, תהיה לאחר שהוצגו בפניו כל האפשרויות והשיקולים בבחירת סוג הטיפול, וניתנה לו האפשרות לבחור. על הרופא השיניים, למסור בפני החולה את המידע בצורה שקופה ומקצועית. מניסיוני, פעמים רבות בוחרים הרופאים את סוג השיניים עבור המטופלים, מבלי שהציגו בפניהם את כל אפשרויות הטיפול, וכך לא ניתנה למטופל אפשרות הבחירה. 

האם רופא השיניים נצמד לתחום המומחיות שלו?

פעמים רבות, אני נתקל במקרים בהם רופא השיניים ביצע טיפול שהוא לא תחום ההתמחות שלו. אתן לכם דוגמא נפוצה: כאשר רופא שיניים המומחה לטיפולי שורש מבצע טיפולי אורתודנטיה במטופל- עלול להיווצר נזק, מכיוון שהטיפול ייעשה בצורה לא מקצועית. הרי רופא השיניים מומחה בטיפולי שורש, ולכן הוא יבצע בצורה מקצועית טיפולי שורש, אך לא טיפולי אורתודנטיה. במקרה זה, קיימת הזכות למטופל להגיש תביעה כנגד רופא השיניים המטפל.

האם הייתה רשלנות בטיפול השיניים?

יצא לי לטפל במקרים בהם רופא השיניים הציג בפני המטופל את אפשרויות הטיפול. הרופא המטפל, נתן טיפול בתחום ההתמחות שלו- אך הייתה רשלנות רפואית בטיפול. ולכן, קיימת הזכות למטופל להגיש תביעה נגד רופא השיניים, על נזק שנוצר כתוצאה מרשלנות בטיפול. הפיצוי שיפסוק השופט עבור המטופל, יכלול גם את הטיפולים הרפואיים באזור חלל הפה שידרשו בעתיד בגלל הרשלנות הרפואית. 

לפעמים בית המשפט ימנה רופא שיניים מומחה לבדיקת הנתונים.

לא תמיד, יוכל השופט לקבל בקלות החלטה האם הרופא התרשל וחייב לתת פיצוי. ישנם מקרים שקשה להוכיח שהנזק נעשה מטיפול רשלני. לדוגמא- קשה להוכיח שזיהום שנוצר לאחר טיפול שורש, וגרם לעקירת שן, נגרם כתוצאה מרשלנות רפואית של רופא השיניים. ולכן, ירצה השופט לקבל חוות דעת של רופא שיניים חיצוני מומחה, שימונה מטעם בית המשפט. הרופא יבחן את הצילומים ואת הנתונים הרפואיים, ויבדוק האם רופא השיניים התרשל בעת ביצוע הטיפול. חוות הדעת של הרופא שמונה על ידי בית המשפט, תכריע בפסיקה של השופט. 

 

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *