רשלנות רפואית

איך מבצעים תביעת רשלנות רפואית? | עו"ד שלומי וינברג

פעמים רבות, נותנים הרופאים ריפוי למחלות- הם רושמים תרופות טובות שמרפאות, או נותנים טיפול רפואי מקצועי. אך- לפעמים, הטיפול או התרופה הנרשמת, לא מתאימים לבעיה. וכאשר יש אי התאמה רפואית, עלול להתרחש נזק רפואי למטופל. מבחינה משפטית, האשמה המוטלת במקרה זה, תהיה על הרופא המטפל, ולמטופל, קיימת הזכות להגיש תביעה על רשלנות רפואית. 

על מנת שהגשת התביעה תצליח- אני ממליץ לקחת עורך דין המתמחה בתביעות רשלנות רפואית, לבחינת המקרה ואומדן הצלחתו. 

דוגמאות של רשלנות רפואית

ישנם דרגות שונות של רשלנות רפואית. יש מקרים של רשלנות רפואית בעלי נזק פחות, ויש מקרים של רשלנות עם נזק חמור יותר כמו נכות קבועה, ואף חלילה מות המטופל. 

דוגמא לרשלנות העלולה לגרום למות המטופל- היא זיהום הנוצר בעקבות חוסר זהירות והקפדה של הרופא, או הצוות המטפל. ישנם מאות מקרים בשנה של זיהומים שונים המתפתחים עקב פרוצדורה רפואית, ולצערי חלקם מסתיימים במות המטופל. 

סוג נוסף של רשלנות רפואית עלול להתרחש כאשר העובר נמצא עדיין בבטן אימו. כאשר הצוות הרפואי מבצע לאם בדיקות גנטיות בצורה שגויה או לא מקצועית. כתוצאה מהבדיקה שנעשתה בצורה שגויה, לא תמיד הרופאים מגלים מום  הקיים בעובר. במצב זה בו לא התגלה בעובר מום כתוצאה מרשלנות רפואית, זכאית האם לתבוע את הצוות הרפואי שביצע את הבדיקות הגנטיות. 

בדרך כלל המערכת הרפואית מתנערת מהאחריות

האם המערכת הרפואית ממהרת לקחת אחריות על נזק שנוצר כתוצאה מטיפול לקוי, ולפצות את המטופל? בדרך כלל, המערכת הרפואית תתנער מהאחריות המוטלת עליה. פעמים רבות, יימסר למטופל מידע שגוי על הטיפול שנעשה, על מנת ל”טייח” את הנזק שנעשה למטופל בגלל הרשלנות הרפואית. 

מה גורם לבית המשפט לקבוע על נזק למטופל שהוא “רשלנות רפואית”?

השופטים בבית המשפט, אינם ממהרים באופן אוטומטי להכריז על נזק, שנוצר מרשלנות רפואית. במסגרת תפקידי כעורך דין, עלי להוכיח שהנזק של המטופל נוצר כתוצאה מהטיפול הלקוי שקיבל. 

הליך תביעת רשלנות רפואית- הינו הליך מורכב

הליך הגשת התביעה של רשלנות רפואית- הינו הליך מורכב וארוך. מעבר לסבלנות רבה, יש צורך ב”צלילה” לחומר, הצגת חוות דעת מתאימות וניהול ההליך בשום שכל, תוך שקלול פרמטרים רבים בחשבון, כגון: השופט שדן בהליך, ב”כ הצד השני ועוד. 

 

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *