תביעת אובדן כושר עבודה

איך מבצעים תביעה לאובדן כושר עבודה? | עורך דין שלומי וינברג

כאשר אדם מאבד כושר עבודה, הוא מרגיש שחרב עליו עולמו. אובדן כושר עבודה, יכול להיות מסיבות שונות. לפעמים, אובדן כושר העבודה נוצר כתוצאה ממחלה.

לפעמים, אובדן כושר העבודה מתרחש בעקבות אירועים לא צפויים כמו תאונות דרכים, או אירועים ביטחוניים.

פוליסות הביטוח של החברות הפרטיות, נותנות כיסוי על אובדן כושר עבודה, אך מניסיוני, מערימות קשיים רבים כאשר המבוטחים מבקשים את הכיסוי.

מה גובה הפיצוי שיקבל המבוטח מחברות הביטוח?

חברות הביטוח לעולם לא יתנו כיסוי מלא למבוטח. הפוליסה נותנת כיסוי של 75% מההכנסה החודשית הממוצעת של המבוטח ב12 החודשים שקדמו לאובדן כושר העבודה.

כדי לחשב את סכום הכיסוי, על המבוטח להגיש תלושים של 12 החודשים האחרונים לפני הגשת התביעה, או דו”ח מע”מ על תקבולים לשנת המס בה הוגשה התביעה. אך, אם בעת החתימה על הפוליסה שכר המבוטח היה נמוך יותר ונרשם בפוליסה, הפיצוי יחושב לפי השכר הרשום בפוליסה. 

תביעת אובדן כושר עבודה – מדוע חברות הביטוח לא נותנות בקלות את הכיסוי?

במהלך השנים, משלמים המבוטחים אלפי שקלים על הפוליסה המבטחת אותם ונותנת להם כיסוי על אובדן כושר עבודה.

אך כאשר מאבדים המבוטחים את כושר העבודה, חברות הביטוח לא יתנו את הכיסוי בקלות. מדוע מעמיסות חברות הביטוח קשיים על קבלת פיצויים בגין אובדן כושר עבודה? פוליסת הביטוח נותנת למבוטח אלפי שקלים בחודש, עשרות אלפים ₪ בשנה, ומאות אלפי שקלים במצטבר במהלך השנים.

לכן, חברות הביטוח לא ממהרות לשחרר סכומים אלו בקלות. החוקרים ששולחים חברות הביטוח, מנסים ליצור מצג שווא שתפקודו של המבוטח הינו תקין.

טענות שונות שתעלה חברת הביטוח כאשר תקבל את התביעה על אובדן כושר עבודה.

במהלך השנים, נתקלתי בטענות שונות אותם העלו חברות הביטוח כאשר קיבלו תביעה על אובדן כושר עבודה. אחת מהטענות, היא שאמנם המבוטח לא כשיר לעבודה אחת, אך יכול לעבוד בעבודה אחרת.

פעמים רבות, הפסידה חברת הביטוח בבית המשפט. נטיית השופטים, היא לקבוע שאין צורך שהמבוטח יעבוד בעבודה שבה יקבל שכר נמוך יותר מהעבודה הקודמת בה עבד, או מעמדו יהיה נמוך יותר. 

תביעות אובדן כושר עבודה – לא צריך לוותר על קבלת הכיסוי בגין אובדן כושר עבודה!

המאבק מול חברות הביטוח הפרטיות כדי לקבל כיסוי בגין אובדן כושר עבודה, יכול להיות ארוך ומתיש. מבוטחים רבים מתייאשים, ומוותרים על התביעה. אך וויתור זה, עלול לפגוע באיכות חייהם. לכן אם איבדתם אובדן כושר עבודה, אני ממליץ לכם לפנות לעורך דין מומחה לתביעות אובדן כושר עבודה.

חשוב מאוד לקבל הדרכה מעורך דין מקצועי, כיצד להתנהל מול החוקרים של חברות הביטוח.

עורכי הדין, מייצגים בצורה טובה את המבוטחים בבית המשפט. פעמים רבות, ייזכה המבוטח בתביעה בבית המשפט. פעמים רבות, יקבלו השופטים דווקא את טענות המבוטח, ולא את טענות חברת הביטוח.

 קראו גם על אובדן כושר עבודה זמני

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *