רשלנות רפואית בניתוח אף

איך מבצעים תביעת רשלנות רפואית? | עו"ד שלומי וינברג

אנשים רבים בוחרים בשלב כזה או אחר בחייהם לשפר את המראה החיצוני שלהם, ולכן מחליטים ללכת על ניתוח קוסמטי לצורך תיקון אסתטי של הפנים או הגוף. ישנם מגוון טיפולים קוסמטיים המאפשרים שיפור חיצוני, ובכך גם שינוי ושיפור תדמיתי מבחינה חיצונית ופנימית. לרוב הצורך של ניתוח קוסמטי נובע מחוסר שביעות רצון של המראה החיצוני באחד מהאזורים בגוף כמו ירכיים, בטן, חזה ופנים. 

בין הניתוחים הנפוצים ביותר בתחום הקוסמטי הינו ניתוח אף, מכיוון שמדובר בדרך כלל על ניתוח פשוט יחסית המעניק שינוי חיצוני משמעותי. הצורך בניתוח אף נובע לרוב מצורך אסתטי, למרות שישנם מצבים בהם הניתוח יכול לשפר גם את ההרגשה והתפקוד הבריאותי כמו במקרה של ניתוח מחיצה באף.

האף הוא איבר חיוני לצורך נשימה סדירה באמצעות מעבר אוויר תקין בין תעלות האף, שהן הנחיריים. במקרים של מחיצה עקומה באף כתוצאה מחבלה או בעיה מולדת – עלולות להתרחש בעיות בריאותיות המתבטאות בנשימה שאינה תקינה, וכמו כן גם לדלקות חוזרות ונשנות באף. 

לכן כאשר אדם ניגש אל רופא פלסטי מומחה בתחום ניתוחי אף, עליו להיות מודע לכל ההליכים הכרוכים בניתוח ומהן ההשלכות והסיבוכים האפשריים. רופא שאינו משקף את כל המידע הנחוץ למטופל או לחילופין פועל בצורה רשלנית כלפי המטופל – הוא צפוי לעמוד בפני תביעת רשלנות רפואית.

מהי רשלנות רפואית?

רשלנות רפואית הינה כל פעולה או מתן שירות רפואי החורג מרמת הזהירות שעל גורם רפואי להעניק למטופל. כיוון שמתן טיפול רפואי נוגע לבריאותו וחייו של המטופל, על הגורם הרפואי לנקוט משנה זהירות בכל הנוגע לדרך הטיפול אותה הוא מעניק.

כל סטייה מטווח הזהירות הנדרשת ממנו שגרמה נזק ממשי למטופל, יכולה להוות עילה מוצדקת ומבוססת לתביעת רשלנות רפואית בגין טיפול לקוי ורשלני. תביעות רשלנות רפואית מתייחסות לכל מתן שירות רפואי הנוגע לרופאים, אחיות, רוקחים, סניטרים או כל גורם רפואי אחר שבמסגרת תפקידו הוא מבצע פרוצדורה רפואית כלשהי במטופל.

רשלנות רפואית בניתוחים אלקטיביים

ניתוחים אלקטיביים הינם ניתוחים ופעולות כירורגיות שאינן דחופות, ולכן לא מחייבות את המטופל לעבור אותן לצורך הצלת חייו. ניתוח אף מוגדר כניתוח אלקטיבי מכיוון שהוא אינו ניתוח מציל חיים, ולרוב נעשה משיקולים קוסמטיים לצורך תיקון מראהו החיצוני האף. גם בניתוחי אף לצורך בריאותי ותיקון הנשימה אין מדובר על ניתוח דחוף, אלא על שיפור איכות חייו של המטופל.

משום כך קיימת חובת זהירות גבוהה יותר על רופאים ומטפלים בתחום הקוסמטי, מכיוון שאין מדובר על פעולות חירום שהם מבצעים במטופלים – ולכן עליהם להעניק למטופל את הטיפול המקצועי והטוב ביותר, כולל בחינה מדוקדקת של מצב המטופל עוד לפני התהליך הניתוחי. כל פעולה פזיזה ולא שקולה של רופא עוד לפני הפרוצדורה המתרחשת בחדר הניתוח, הינה בבחינת מחדל רפואי וראויה להגשת תביעת רשלנות רפואית.

כיצד מתנהל תהליך תביעת הרשלנות?

במקרים של תביעת רשלנות רפואית, על התובע לאסוף את כל המסמכים והמידע הרפואי הנוגע למקרה הרשלני שנגרם לו, כמו גם חוות דעת של מומחה בתחום הרפואה. בעזרת סיוע וליווי של עורך דין רשלנות רפואית ניתן לייעל את תהליך התביעה ובניית התיק, וכך גם לעלות את סיכויי הצלחת התיק וקבלת הפיצויים הנדרשים בגין מעשה הרשלנות. 

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *