תביעת תאונות דרכים – 10 דברים שאתם חייבים לדעת כדי להתמודד

תאונה עם נפגעים – זה מה שעליכם לעשות

נקלעתם לתאונת דרכים? בין אם מדובר על תאונה כתוצאה משיקול דעת לא נכון שלכם או של הנהג השני, כדאי לדעת כמה דברים הכרחיים לפני הגשת תביעת תאונת דרכים כלפי הביטוח. מכיוון שכל נהג ברכב מנועי מחויב על פי חוק לבטח את רכבו בביטוח חובה, במקרים של תאונות דרכים ונזקי רכוש או גוף יש להגיש תביעה מול חברת הביטוח.

10 דגשים חשובים

מכיוון שחברות הביטוח אינן ממהרות לאשר תביעות תאונות דרכים, מומלץ להיוועץ עם עורכי דין בתחום על מנת להצליח לקבל את הפיצויים הנדרשים. לפניכם 10 דברים הנוגעים לנושא תביעת תאונות דרכים שכדאי לדעת:

  1. במקרה בו התרחשה תאונת דרכים שבעקבותיה נגרמו לכם נזקי גוף, חשוב להמציא את המסמכים הרפואיים הנדרשים במהלך הגשת התביעה. תהליך התביעה הינו מורכב וארוך, כך שמסמכים רפואיים המגבים את מצב וחומרת הפגיעה, יכולים להקל מעט על התהליך.
  2. גובה הפיצוי בגין התביעה צריך לכלול בין השאר גם את הנזק שנגרם לכם כתוצאה מהתאונה, כמו הפסקת עבודה בגלל חופשת מחלה שנלקחה כתוצאה מהתאונה. גם במקרים בהם תאונת הדרכים הותירה אתכם עם נזקי גוף משמעותיים ובלתי הפיכים, ולכן נאלצתם להפסיק לעבוד לצמיתות והפרנסה נפגעה בשל כך – על חברת הביטוח להעניק את הפיצויים הנדרשים כתוצאה מכך.
  3. כדאי לדעת שגם כהולכי רגל שנפגעו בתאונת דרכים, הנכם זכאים להגשת תביעה בגין תאונת דרכים ולקבל את הפיצוי המתאים לכך. מכיוון שאינכם מבוטחים בחברת ביטוח כהולכי רגל, קיימת אפשרות להגשת תביעה כנגד הקרן לפיצוי נפגעי תאונות דרכים (“קרנית”).
  4. בשונה ממה שנהוג לחשוב, גם נהגי רכב מנועי שנקלעו לתאונת דרכים ואינם בעלי ביטוח חובה מסיבה כזו או אחרת – גם הם זכאים לקבלת פיצויים מביטוח קרנית, במידה ונגרמו להם נזקי גוף משמעותיים.
  5. אדם שנקלע לתאונת דרכים ברכב שאינו שלו, כמו לדוגמה עובד שנסע ברכב של החברה ונקלע לתאונת דרכים – הוא זכאי להגיש תביעה לביטוח בגין תאונת דרכים שהתרחשה במסגרת תאונת עבודה. 
  6. חשוב לדעת כי ההגדרה של תאונת דרכים אינה נוגעת רק למצב של פגיעה ברכב או בגוף כתוצאה מהתנגשות בין שני רכבים או עצם אחר, אלא לכל תאונה שהתרחשה בסביבת הרכב וגרמה לזנק בגוף או ברכוש.
  7. במקרים בהם אדם נקלע לתאונת דרכים בזמן שהוא היה נוסע ברכב ולא הנהג, גם הוא זכאי להגשת תביעה בגין תאונת דרכים במצב בו נגרמו לו נזקי גוף ופציעות.
  8. כאשר אדם מעורב בתאונת דרכים בה היו מעורבים מספר כלי רכב, תאונה המוכרת בשם “תאונת שרשרת”, הינו זכאי להגשת תביעה בגין התאונה גם רכבו היה הראשון בשרשרת שגרמה לתאונה. 
  9. בכל מקרה של תביעת תאונת דרכים, יש להצטייד בהוכחות ממשיות בכל הנוגע לנזקי גוף וגם רכוש. מומלץ לצלם את זירת התאונה ואת הנזקים שנגרמו לרכבים המעורבים בתאונה, ולא רק את הנזק שנגרם לרכב בו נהגתם.
  10. במצבים של תאונות דרכים מורכבות עם נפגעים בגוף, לרוב יגיע למקום בוחן תאונות מוסמך שיעריך את מידת הנזק ואת הגורם האחראי להתרחשות התאונה – דבר שיעניק משקל משמעותי להליך התביעה.
0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *