תביעות בגין תאונות ילדים – איך מתחילים?

תביעות בגין תאונות ילדים - איך מתחילים?

ילדים הם שובבים, זה דבר ידוע ומקובל. משום כך, על כל מוסד חינוכי בו נמצא ילד הזכאי לחינוך חינם להיות מבוטח על ידו בפוליסת תאונות אישיות. במצב כזה כל נזק שיגרם לילדים במסגרת המוסד החינוכי, יהיה אפשרי לתבוע את הביטוח ולקבל את הפיצויים המתאימים לצורך טיפולים רפואיים, כלכלת המשפחה לצורך תמיכה בילד בזמן אשפוזו או כל פיצוי אחר בהתאם לחומרת התאונה שנגרמה.

ישנם מקרים בהם גובה הכיסוי הביטוחי אינו מאפשר סיוע רפואי מספק עבור הילד ומשפחתו, ולכן חשוב לבחון לעומק את התרחשות התאונה – להבין היכן היא התרחשה, והאם ישנו גורם חיצוני האחראי לתאונה וכך לקבל את הפיצויים המתאימים גם בגין תביעת רשלנות נזיקית מול גוף ציבורי או פרטי.

תביעת פוליסת ביטוח

בשונה מתביעות פוליסות ביטוח אחרות, תביעת פוליסת תאונות אישיות לילדים אינה מצריכה את חובת האשמה אלא רק את קיום התאונה. אם לדוגמה הילד נפצע במהלך טיול שנתי עם כיתתו, חברת הביטוח אינה זקוקה למציאת הגורם האשם לתאונה מכיוון שילדים הם ילדים ואיתם תאונות קורות תמיד. 

מצד שני, על חברת הביטוח לקבל את ההוכחה לכך שהתאונה אכן התרחשה. לדוגמה שהילד נפצע ברגלו במהלך הטיול שהתקיים במסגרת בית הספר, ולא במצב אחר כמו תאונת דרכים מחוץ לשעות הלימודים.

תביעת רשלנות מול גוף פרטי או ציבורי

נוסף על תביעת חברת הביטוח לאחר התרחשות תאונת ילדים, יש להבין היכן התאונה התבצעה והאם קיים גורם רשלני שהוביל לתאונה. בהמשך לדוגמה של ילד שנפצע במהלך טיול שנתי עם כיתתו, יש לבחון את אירוע מקום התאונה ולהבין האם היא התרחשה בגלל רשלנות של רשות הטבע והגנים.

במקרה בו הילד נחבל ונפצע בגלל חוסר הצבת שערי בטיחות, סימני אזהרה או כל דבר אחר שרשות הטבע והגנים הייתה צריכה להתריע לגביו – הרי מדובר על תרחיש שונה, ותביעת הפיצויים איננה צריכה להיות רק מול חברת הביטוח אלא גם מול רשות הטבע והגנים.

בכל מקרה בו הילדים נפצעו במקום ושטח ציבורי, יש מקום לבחון את אפשרות התביעה הנזיקית בגין רשלנות של הגוף או הרשות שהשטח בו התרחשה התאונה שייך לו. במצב של תביעת רשלנות מול גוף פרטי או ציבורי, יש צורך להציג הוכחות מספקות כדי להצליח בתהליך הגשת התביעה.

חשיבות הסיוע המשפטי בגין תביעות תאונות ילדים

כאמור, הגשת תביעה מול חברת הביטוח במקרה של תאונת ילדים איננה מורכבת ברוב המקרים. הדבר הופך להיות בעייתי יותר כאשר קיים מרכיב הרשלנות בזמן התאונה, ולכן קיימת חובת ההוכחה על הילד והוריו מול הגוף הנתבע.

באמצעות סיוע וליווי משפטי של עורך דין בתחום תאונות ילדים, ניתן להעלות את סיכויי התביעה וכך את גובה הפיצויים הנדרשים. עורך הדין ילווה את הילד ומשפחתו החל מהשלב ההתחלתי של איסוף ההוכחות לקיום התאונה, ובנוסף גם הצגת היסודות ההכרחיים להוכחת עבירת הרשלנות.

עבירה זו כוללת שלושה יסודות – מעשה הרשלנות (אי הצבת שער בטיחות), הנזק שנגרם לילד (נפילה וחבלה משמעותית ברגל) ואת הקשר בין שני יסודות אלו (הילד נפל בגלל שלא היה שער בטיחות שיעצור אותו).

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *