רשלנות בניתוח

רשלנות רפואית בניתוח

על כתפיהם של רופאים מנתחים המבצעים ניתוחים שונים לחולים בבתי החולים, מונחת אחריות כבדה שהיא ביצוע הניתוח הנדרש באופן המיטבי כדי לשפר את מצב בריאותו של הלקוח.

לעיתים קורים מקרים שנגרמת רשלנות בניתוח, דבר שגורר השלכות שונות בהתאם לסוג הניתוח ולחוסנו הבריאותי של החולה.

הגשת תביעה בגין רשלנות בניתוח

לאחר שהחולה מועבר לחדר ההתאוששות או בפרק הזמן שלאחר מכן, מבינה המשפחה ומבינים גם רופאי המחלקה כי היה שיבוש כלשהו בהליך הניתוחי. בעקבות הרשלנות בניתוח יכולים להיגרם אין ספור נזקים בלתי הפיכים למטופל ולעיתים המצב עלול להסתבך ולגרום אף למותו.

הבעייתיות הרבה שיוצרת הרשלנות בניתוח מובילה חולים ובני משפחה להגיש תביעת נזיקין כדי למצות את הדין עם הרופא ועם בית החולים שהוא הסמכות המעסיקה את הרופא בחדר הניתוח.

בשלב הראשון יש לוודא ללא כל ספק שאכן מדובר ברשלנות רפואית עקב חוסר תשומת לב של המנתח, החלטה שגויה או ביצוע ניתוח שונה מהניתוח שעליו סוכם. בכל אחד מהמקרים הללו הנזקים הם שונים ועורך הדין יתאר בכתב התביעה את כל מה שקרה מרגע כניסתו של החולה לחדר הניתוח ועד הרגע בו הובן שהייתה רשלנות בעת ביצוע הניתוח.

ההשלכות של רשלנות בניתוח

כל מקרה הא לגופו של עניין. קיימים מקרים קלים שבהם נוצר נזק שהלקוח אינו מסוגל ללכת במשך כמה חודשים עד שהוא מסיים שיקום אורטופדי ורק אז הוא יכול לשוב לאורח חייו כמו לפני הניתוח הכולל גם עבודה סדירה. חולים אחרים הופכים לנכים בעקבות הרשלנות בניתוח ובמקרים קיצוניים החולה נפטר על שולחן הניתוחים. לפעמים הדבר קורה בתום ניתוח פשוט יחסית, כמו ניתוח בקע שהסתבך. 

עקב כך, לכל מטופל יש עלויות גבוהות עבור ציוד רפואי, תרופות, נסיעות לקבלת טיפולים רפואיים, קבלת סיוע בתשלום עבור נושאים אישיים כמו רחצה והאכלה . כל העלויות הללו שנפלו על החולה כרעם ביום בהיר, מכומתות לכסף וכך נקבע סכום התביעה. 

בהליך ההוכחות עורך הדין מפרט את ההוצאות בהתאם לצורך השנתי, על פי תדירות ההגעה לבתי החולים, בהתאם למחיריהם של תרופות שאינן מצויות בסל התרופות ולעלות של השכרת ציוד ספציפי כמו עגלת נכים או מחולל חמצן. 

דיונים בבית המשפט לגבי תביעת הנזיקין

השלב הראשון שעימו מתמודד עורך הדין הוא ההוכחה שאכן מדובר ברשלנות רפואית, זהו הבסיס לכל התביעה. עורך דין מומחה בנושא נזיקין יודע היטב איך לתקוף את הנושא ובאילו אמירות להשתמש כדי להוכיח זאת ללא צל של ספק. כל התהליך מגובה בהעברת מסמכים, תצהירים ועדויות.

כדי לחדד את העובדה שמדובר ברשלנות רפואית, דואג עורך הדין לקבל חוות דעת של רופא מומחה המתמחה בתחום שבו עסק הניתוח. ברוב המקרים השופט מקבל את חוות הדעת של המומחה הספציפי שמקובל על בית המשפט בדיון זה כיוון שהוא גם מעיד בפועל.

ההסבר המקצועי מאדם בכיר בתחום זה מכריע ברוב המקרים את הכף וכך השופט מסוגל לקבל החלטה מושכלת אם להכיר במקרה כרשלנות ובעקבות כך לפסוק על סכום הפיצוי הכספי או שהוא פוסק כי הוא אינו מכיר במקרה זה כרשלנות בניתוח.

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *