מה עושים כאשר טיפול קוסמטי משתבש

רשלנות רפואית בניתוח קיסרי

המכונים הקוסמטיים הרבים הפרוסים ברחבי הארץ הם עדות לדרישה הגדולה הקיימת בקרב בציבור הן הנשים והן הגברים לביצוע טיפולים קוסמטיים שונים שחלקם כרוכים בהליך כירורגי כמו ניתוחי אף וניתוחים להקטנת או הגדלת החזה.  

בין הטיפולים הקוסמטיים הנדרשים קיימים טיפולים ייעודיים זריקות בוטוקס, היאלורונית ועוד. 

אחריות רבה מוטלת על כתפיו של המנתח להצלחת הטיפול הקוסמטי ולביצוע פעולות שיותירו את העור חלק וללא סימנים או צלקות אשר יובילו לעוגמת נפש ולחוסר שביעות רצון של המטופל. כשמדובר במקרים חריגים ומשמעותיים, מטופלים עלולים לתבוע את המנתח בגין רשלנות רפואית. בגין טיפול קוסמטי שלא צלח, אפשר לתבוע תביעה אזרחית על רשלנות.

תביעות רשלנות רפואית נגד מנתח 

בתביעות מסוג זה מעלה בדרך כלל עורך הדין בכתב התביעה את הנקודה האקוטית על כך הייתה אי הסכמה מדעת על פי חוק וזאת בהתאם לסעיף ד בחוק זכויות החולה על כך שהיה על הרופא לתת למטופל את מלוא המידע על התנהלות הניתוח, סיכויי ההצלחה שלו, השלכות רפואיות, תופעות לוואי העלולות להופיע. כמו כן על אורכו של תהליך ההחלמה ואופן ההחלמה על כל שלביו תוך ביצוע מעקב רפואי על כך כדי שלא יתפתחו דלקות או זיהומים. במקרה כזה יקבל המטופל את הטיפול האנטיביוטי ללא השהיה. החולה היה אמור לאחר קבלת המידע המפורט ולחתום על הסכמתו לביצוע ההליך הרפואי.

הסכמתו של המנותח היא צעד מהותי לקראת הניתוח ואין לוותר עליו במיוחד לנוכח העובדה שאין מדובר במעשה שההחלטה עליו מתקבלת במהירות או בפזיזות, אלא זה הליך שנבנה לאורך זמן ובמהלך כמה פגישות עד שמתקבלות ההחלטות. 

טרם ההחלטה על הניתוח, על הרופא לדרוש מהלקוח לבצע כמה בדיקות רפואיות בסיסיות כדי לקבל החלטה אם הוא כשיר לעבור את ההליך הניתוחי וכך לא יהיו סיבוכים רפואיים. 

אם התוצאה הסופית של הניתוח אינה עולה בקנה אחד עם ההבטחות שקיבל המטופל או שהיה צורך לבצע את המהלך בדרכים טובות יותר קיימת עילה להגיש תביעה על רשלנות רפואית.

הסרת שיער בלייזר 

טיפולי הסרת שיער בלייזר תופסים תאוצה רבה אך מכונים רבים נתבעים על רשלנות רפואית עקב העובדה שהמטופלים ציפו לתוצאה אחרת כמו הסרה בכל המיקומים ולא רק בחלקם, הותירו סימנים וצלקות בכמה נקודות בגופם או גרמו להם לכאבים חסרי פרופורציה.

מכיוון שבמקרים רבים המכון אינו מפרט את מלוא המידע ללקוחות הפוטנציאלים ולא מסביר את הסיכויים אך גם את הסיכונים הכרוכים בפעולות הללו, בית המשפט בוחן כל מקרה לגופו ואם אכן נוצרו נזקים בלתי הפיכים, בית המשפט רואה בחומרה את המהלכים שבוצעו כיוון שהיו במהלכו עבירות על חוק זכויות החולה.

ניתוח להסרת משקפיים 

אבחון שגוי של מצב עיניו או מצבו הרפואי של המטופל וכשירותו לביצוע הניתוח, גוררים לא פעם לביצוע ניתוח בעל השלכות רפואיות כבדות משקל כמו צלקות על הקרנית, דלקות זיהומיות וסנוור בעת החשיפה לשמש.

נושא הרשלנות הרפואית והעילה לתביעה מצריך בדיקה מדוקדקת ותשומת לב לפרטים הקטנים ולדקויות מהותיות בגרסאות. עורך דין מומחה בתחום זה יבדוק אותם לעומק לצורך קבלת ההחלטה הנכונה.

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *