הפעולות שחשוב לעשות לאחר תאונות

תאונה עם נפגעים – זה מה שעליכם לעשות

מספרן של תאונות העבודה בישראל עולה משנה לשנה עקב סיבות שונות. אדם הנפגע בתאונה שהוכרה כתאונת עבודה יכול לתבוע את המעביד ובנוסף לכך את חברת הביטוח אם יש לו ביטוח בריאות הכולל סעיף תאונות אישיות וצד שלישי שאחראי לכך. 

פניה לבית חולים או למכון רפואי לקבלת טיפול ראשוני

נושא הטיפול הרפואי הוא אקוטי ויש לפנות את העובד מיד לאחר המקרה ללא קשר לדרגת חומרתו למכון רפואי או לבית חולים סמוך כדי לקבל טיפול ראשוני. 

חשוב לציין בפני הרופא את השתלשלות העניינים כמו לדוגמה אדם שהחליק במפעל עקב נוזל שהצטבר על הרצפה ולא היה על כך שלט אזהרה, דבר שגרם לפגיעה בגבו ובגפיו.

העתקי הצילומים השונים כמו צילומי רנטגן, סיטי וmri  עם סיכומי הבדיקות של הרופאים במיון או הסיכום של מהלך האשפוז הם חשובים ביותר ויש לשמור אותם לצורך התביעות כיוון שלפגיעות יש השלכות שונות שנראות רק לאחר תקופת מה.

התנהלות ראשונית מול המעסיק

הנוהל הוא למלא בהקדם את טופס 250 הכולל את מלוא המידע על המקרה ולהעבירו למוסד לביטוח לאומי כדי לדווח על תאונת העבודה. אם מדובר בתאונת דרכים שנכללת בקטגוריה של תאונת עבודה בהתאם לכללים הספציפיים שנקבעו, גם במקרה זה יש למלא טופס זה.

תיעוד ממקום התאונה

קבלת מידע ממקור ראשון על פרטי המקרה הוא מהותי. מומלץ לצלם את המקום ואת האדם שנפגע בזמן אמת. בנוסף לכך לנהל רישום או להקליט את דבריהם של עובדים או עוברי אורח ששהו במקום ברגעים הקריטיים הללו ויכולים להעיד איך קרה המקרה המצער. הדברים חשובים במיוחד אם מדובר במקרה שחוזר על עצמו לדוגמה במפעל שעקב רשלנותה של ההנהלה, עובדים מחליקים ונפצעים. 

חשוב לאסוף את כל המסמכים הללו ולסדרם על פי סדר כרונולוגי ובנוסף לכך לכתוב דוח מפורט של הנפילה, מה קדם לה ומה קרה לאחר הנפילה. כך שאפשר יהיה להסביר באופן מפורט לכל נציג כמו של המוסד לביטוח לאומי או של חברת הביטוח את מהלך הדברים. 

מיצוי זכויות ותביעות כספיות

בכל מקרה מיצוי הזכויות הוא בהתאם למקרה. ברוב המקרים תובעים את המעסיק ואת המוסד לביטוח לאומי כדי שהתאונה תוכר כתאונת עבודה, במיוחד אם מדובר בתאונת דרכים כך שהעובד יקבל תשלום על ימי ההיעדרות שלו ובמידת הצורך גם הכרה באחוזי נכות באופן זמני או קבוע, דבר המוביל לקבלת קצבה חודשית.

במקרים רבים קיים גם צד שלישי שאחראי למקרה, בדוגמה של ההחלקה של העובד מצד ג’ האחריות היא של חברת השירות אשר מתחזקת את המכונות במפעל, העובד שלהם לא תיקן את המכונה כראוי ולכן נשפך על הרצפה חומר שגרם להחלקה. לכן, על העובד להגיש גם תביעה אזרחית נגדם כדי לקבל פיצוי על הפגיעה הרפואית, נפשית, היעדר קבלת שכר מלא ויכולת ההשתכרות העתידית, צורך בתשלומים לא צפויים כמו מטפל זר ועוד.

ליווי משפטי

בתחום מורכב זה מומלץ להיעזר בשירותיו של עורך דין המתמקצע בתחום, כדי שיפעל מול כל הגורמים בצורה מקצועית ו והעובד יקבל את מלוא הפיצוי הכספי והזכויות המגיעות .

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *