רשלנות רפואית בטיפול שיניים

רשלנות רפואית בהשתלת שיניים

עבור כל אחד המראה החיצוני והאסתטי הוא דבר חשוב במיוחד. משום כך אנשים רבים מקפידים על טיפולי שיניים במועד ועל פי הצורך, זאת כדי לשמר את מראה ותחזוקת הפה ולהיות בעלי מראה מטופח ואסתטי ככל הניתן. טיפולי השיניים כוללים מנעד רחב במיוחד של טיפולים שחלקם אסתטיים בלבד, וחלקם רפואיים לצרכי שמירת הבריאות הכללית של המטופל.

ידוע כי טיפולי שיניים הם לרוב עניין יקר, מכיוון שמדובר על טיפולים מיוחדים הדורשים הליכים רפואיים מורכבים וקפדניים הנמשכים לעיתים זמן רב. מכיוון שמטופלים שגרתיים אינם בעלי ידע רפואי מתאים, הם אינם יכולים לאבחן באופן וודאי ומקצועי את מצב בריאות השיניים שלהם חוץ מתלונה על כאב – ולכן הם שמים את מבטחם המלא ברופא השיניים שיידע לאבחן את מצב השיניים, ויידע להתאים עבורם את הטיפול המקצועי, האמין והטוב ביותר.

טיפולי שיניים נפוצים

טיפולי השיניים המוענקים כיום במרפאות השיניים כוללים מגוון רחב של טיפולים מסוגים שונים. טיפולים אלו נועדו לשקם את מצב הפה והשיניים, לשמר את מצב השיניים הקיים ובאופן כללי להעניק את מיטב הטיפול הרפואי והבריאותי ביותר לכל חלל הפה ובכל זאת, לעיתים אנשים חווים רשלנות רפואית בטיפול שיניים – מיד נעסוק בנושא.

טיפולי השיניים הנפוצים ביותר הינם טיפולי סתימות של חורים בשיניים, עקירות של שיניים שחוקות, טיפולי שורש וגם ניקוי והסרת אבנית מהשיניים. טיפולים אלו נעשים לרוב באופן שגרתי בכל מרפאת שיניים, אך למרות שמדובר בטיפולים סטנדרטיים גם הם יכולים להיות מעט יותר מורכבים לפעמים. 

בכל מקרה בו מטופל זקוק לטיפול שיניים סטנדרטי או מורכב, עליו לבחור את רופא השיניים המקצועי והטוב ביותר בתחום כדי לקבל את הטיפול הרפואי ההולם והאיכותי ביותר, גם אם מדובר על טיפול שיניים נפוץ כמו סתימה של חור בשן. 

מהם חובותיו של רופא השיניים כלפי המטופלים?

כמו בכל תחום הרפואה, גם רופא השיניים מחויב להעניק למטופלים שלו את הטיפול הרפואי המקצועי והטוב ביותר בהתאם למומחיותו. על הרופא לתת תכנית טיפולים ברורה ומסודרת לאחר אבחון וייעוץ ראשוני של מצב השיניים של המטופל, ולהתאים לו את הטיפולים הנחוצים בלבד להם הוא זקוק לצורך שיקום ובריאות השיניים.

חשוב לעשות הבחנה בין רשלנות רפואית בטיפול שיניים ותאונה רפואית שמתרחשת, כאשר רשלנות רפואית נגרמת כתוצאה מחוסר מקצועיות או תשומת לב של הרופא, ואילו תאונה רפואית עלולה להתרחש כתוצאה מטיפול מקצועי והולם אך כתוצאה מסיבוך אפשרי התרחשה התאונה.

לכן במקרים בהם רופא השיניים יודע כי מדובר בטיפול שיניים מורכב ומסובך, עליו ליידע בהקדם את המטופל בנוגע לכך ולהציג לו את כל הסיכונים והסיבוכים האפשריים העלולים להתרחש במקרה זה. רצוי כי רופא השיניים יעלה על הכתב את תכנית הטיפולים המתאימה לכל מטופל, יחד עם ציון והכללת כל הסיכונים האפשריים שקיימים בטיפול וקבלת הסכמת המטופל לכך באמצעות חתימתו על כך.

רשלנות רפואית בגין אבחנה שגויה

מכיוון שרופאי השיניים מעניקים טיפולים מורכבים, עליהם להיות מומחים בתחום בו הם מעניקים את הטיפול הרפואי הנדרש תוך אבחנה מוקדמת ומקצועית של מצב השיניים. לדוגמה, רופא שיניים המתמחה בתחום האורתודנטיה צריך להעניק את הטיפול המקצועי עבור מטופלים המעוניינים ביישור שיניים או שיקום אסתטי של הפה, ולא בטיפולי שיניים מורכבים אחרים כמו השתלות שיניים או טיפולי שורש.

במידה ורופא השיניים מעניק טיפול רפואי בתחום בו הוא אינו מומחה, עלול להיווצר מצב של אבחנה שגויה וכך הענקת טיפול שאינו נכון שיכול לגרום למצב של רשלנות רפואית בטיפול שיניים ונזק ממשי עבור המטופל. בהמשך לדוגמה שניתנה, כאשר רופא שיניים אורתודנט מעניק טיפול שורש למטופל באופן שאינו מקצועי ואבחנתי מספיק – עלול להיווצר מצב בו הוא אינו אבחן מצב של דלקת וזיהום בשורש השן, וכך המטופל עלול לסבול מכאבים חזקים וביקורים תכופים ונשנים במרפאת השיניים, הוצאת כספים רבים בגין הטיפולים וכל זאת עילה ממשית להגשת תביעת רשלנות רפואית בגין טיפול שיניים לא מקצועי.

תהליך הגשת תביעה רפואית 

במקרה בו המטופל חש כי נגרם לו נזק רפואי כתוצאה מטיפול רשלני של רופא השיניים, הוא יכול להגיש תביעה רפואית כנגד רופא השיניים והמרפאה בגין רשלנות רפואית בטיפול שיניים וקבלת פיצויים. מכיוון שטיפולי השיניים הם עניין יקר, המטרה של המטופל היא לקבל פיצוי כספי הולם בגין סכומי הכסף אותם הוא העביר לרופא השיניים אך הוא איננו קיבל את הטיפול המתאים והמקצועי.

כדי להגיש תביעה רפואית כנגד רופא השיניים, על המטופל לאסוף את כלל התיעוד הרפואי בדרוש בגין הטיפול הלקוי שאותו הוא קיבל, ועם כל המסמכים האלו להגיע אל רופא שיניים מומחה שייתן לו חוות דעת מקצועית בגין אישור הטיפול הרשלני אותו הוא קיבל. 

על מנת שהליך התביעה יהיה מסודר ובעל סיכויים גבוהים להצליח בבית המשפט, מומלץ להסתייע בליווי של עורך דין מומחה בתחום הרשלנות הרפואית. עורך דין זה יוכל למצוא את המומחה המתאים לעיון במסמכים הרפואיים, ולקבוע האם קיימת עילה ממשית וכדאית להגשת התביעה בבית המשפט.

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *