עורך דין רשלנות רפואית בלידה

עורך דין רשלנות רפואית

לידה היא דבר מופלא ומדהים הן מבחינה הורית והן מבחינה ביולוגית. בבתי החולים ברחבי הארץ פרוצדורת הלידה היא בין הפעולות הרפואיות השכיחות ביותר שמתרחשות, ולכן גם קיימות הרבה תביעות רשלנות כלפי הצוות הרפואי ובתי החולים בגין רשלנות רפואית בלידה.

תביעה של רשלנות רפואית בלידה מתמקדת בעיקר בהליך הלידה עצמו, או ברגעים שקדמו לפני הליך הלידה שהוביל לרשלנות הרפואית שנגרמה לאם או לעובר. במהלך הלידה תפקידו של הצוות הרפואי בבית החולים לדאוג לבריאותם של האם והעובר כאחד, ולכן ההחלטות שעליהם לקבל בזמן זה הינן קריטיות וחשובות במיוחד וכל הקלת ראש בעניין עלולה להוביל להשלכות רפואיות קשות ולעיתים בלתי הפיכות.

רשלנות רפואית בקבלת החלטות לפני הלידה

לרוב נשים מגיעות לחדר הלידה כאשר הן נמצאות במצב של פתיחה של כמה סנטימטרים של צוואר הרחם. לפני כן הן חוות את הצירים במחלקה בה הן מאושפזות ועד רגע הפתיחה, ובמהלך זמן זה הן מנוטרות כל העת על ידי הצוות הרפואי במחלקה. למרות שלא מדובר עדיין על לידה פעילה, על הצוות הרפואי לעקוב באופן קבוע אחר מצב היולדת והעובר ולקבל החלטות שונות בנוגע להתקדמות הלידה.

בין ההחלטות הנפוצות אותן הרופאים מקבלים לפני הלידה, הוא עניין תהליך מלאכותי לצורך זירוז הלידה. מבחינה ביולוגית כל אישה מתחילה לידה פעילה באופן טבעי וללא צורך במעורבות חיצונית, אך ישנם מקרים בהם יש צורך לבצע הליך מלאכותי שיזרז ויקדם את תהליך הלידה הטבעי בגלל סיכונים אפשריים לאם או לעובר.

מכיוון שמדובר על הליך מלאכותי המתערב בפעילות הביולוגית הטבעית של הגוף, על הרופאים והצוות הרפואי לקבל את ההחלטה הנכונה לצורך קביעת זירוז הלידה ולהימנע מהחלטה שגוי ולא נכונה שעלולה להסב נזק.

רשלנות רפואית במהלך הלידה 

כאמור אישה מגיעה לחדר הלידה כאשר צוואר הרחם נפתח והיא מוכנה ללידה פעילה מבחינה ביולוגית. גם בחדר הלידה האישה מוכרחה להיות מנוטרת ובמעקב כל הזמן על ידי הצוות הרפואי, וברגע בו התינוק מוכן להגיח לאוויר העולם על הצוות לקבל החלטות רפואיות מתאימות כדי לשמור על בריאות העובר וגם האם.

ישנם מקרים בהם מסיבות שונות העובר אינו יכול לצאת מהרחם באופן טבעי, ולכן יש צורך להשתמש במכשור ידני רפואי כמו מלקחיים או וואקום. מטרת מכשירים אלו היא לסייע לתינוק לצאת מתעלת הלידה באופן מהיר ובטוח, כדי לצמצם סיכונים בריאותיים ורפואיים לעובר וגם לאם. 

שימוש רשלני, לא מקצועי או לא שקול כראוי במכשור כזה עלול לסכן את בריאות העובר ואף לגרום לבעיות קשות כמו דימומים, נזק בעצבי הפנים, פגיעות מוחיות שונות ועוד. גם האישה חשופה לסיכונים בשימוש לא ראוי במכשור זה כמו דלקות, קרעים וחתכים, שטפי דם באגן וצוואר הרחם, פגיעות בלתי הפיכות בשרירי האגן ועוד.

פיצויים בגין רשלנות רפואית בלידה

לידה היא עניין מרגש ומיוחד, אך גם מורכבת ובעלת סיכונים שונים שעל הצוות הרפואי בבית החולים לצמצם ככל האפשר. מכיוון שרשלנות רפואית בלידה עלולה לגרום לנזקים שונים שיכולים להשפיע על התינוק או האם לטווח הארוך, בתי המשפט מטפלים ביד קשה במקרים של תביעות מסוג זה ולרוב פוסקים פיצויים כספיים גבוהים במיוחד לטובת מגישי התביעה כנגד הצוות הרפואי.

רשלנות רפואית שנגרמה במהלך הלידה עלולה להיות בעלת השלכות קשות לטווח הארוך בחייו הבוגרים של התינוק שנולד, כך לדוגמה אם תינוק נולד באמצעות מכשיר וואקום כתוצאה מהחלטה שגויה ורשלנית – הוא עלול לסבול במשך כל חייו מההשלכות של החלטה זו בגלל נכות גופנית או שכלית, ולהזדקק לסיוע וליווי צמוד במשך כל החיים.

תהליך הגשת תביעת רשלנות רפואית בלידה

כמו בכל הליך הגשת תביעה של רשלנות רפואית, גם במקרה של רשלנות רפואית בלידה יש לאסוף את כל המסמכים והתיעוד הרפואי המצביע על הרשלנות שנגרמה. בית החולים מחויב למסור לידי התובעים את מלוא הרישומים הרפואיים שנמצאים ברשותו בנוגע לתהליך הלידה, לצורך הצגתם בבית המשפט.

בעזרת סיוע וליווי של עורך דין רשלנות רפואית בלידה ניתן להגיש את התביעה באופן מקצועי ומסודר, לאסוף את המסמכים הנדרשים ולמצוא רופא מומחה שיעניק חוות דעת מקצועית המאשרת את הרשלנות שנגרמה, כך שסיכויי הצלחת תיק התביעה יעלו ויתקבלו באופן חד משמעי מול בית המשפט.

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *