רשלנות רפואית ילדים

רשלנות רפואית בניתוח קיסרי

כל הורה יודע כי הילדים שלו הם כל עולמו ומהותו מרגע שהם מגיחים אל העולם. ההורים יעשו הכל עבור ילדיהם, וזה כולל כמובן גם את כל הנושא של שמירה על בריאותם התקינה.

משום כך הורים פונים לקבלת טיפול רפואי מקצועי ואיכותי אצל רופאי ילדים המומחים לכך, כבר משלבים מוקדמים בהם הילדים הם בני מספר שבועות בלבד ועד הגיעם לגיל הבגרות.

לרופאי ילדים יש מחויבות גבוהה כלפי הילדים במתן ייעוץ וטיפול רפואי מתאים, מכיוון שטיפול איכותי וטוב יכול להשפיע על כל מהלך החיים שלהם בעתיד. יחד עם זאת, קיימים מקרים של רשלנות רפואית ילדים.

ההבדלים בין טיפול במבוגרים לטיפול בילדים

בשונה מטיפולים רפואיים אותם מקבלים מבוגרים, ילדים קטנים צריכים לקבל את הטיפול הרפואי הטוב ביותר באמצעות רופא ילדים מומחה ומקצועי המלווה אותם במהלך השנים, ועוקב אחר קצב התפתחותם וגדילתם.

אצל מבוגרים יכולים להתעורר בעיות רפואיות כאלו ואחרות הנגרמות מסיבות שונות ופתאומיות, אך אצל ילדים בעיות רפואיות יכולות להתעורר כבר בשלבים מוקדמים לחייהם – ועל רופא הילדים לאבחן זאת מבעוד מועד, ולהציע את הטיפול הראוי במקרים אלו.

שלבי הילדות המוקדמים הם שלבי ההתפתחות הבריאותיים הקריטיים ביותר בחייהם, ולכן קיימת חשיבות גבוהה במיוחד לאבחון רפואי מקצועי ואיכותי בנוגע להתפתחות וגדילה תקינים וללא בעיות רפואיות שונות העלולות להשליך על מהלך חייהם הבוגרים בעתיד.

חשיבות המעקב ההתפתחותי אחר תינוקות

כל תינוק שמגיח לעולם זכאי לקבל את הטיפול הרפואי הטוב ביותר כבר ברגעיו הראשונים בחדר הלידה.

לאחר מכן הליווי ההתפתחותי של התינוק צריך להיעשות בליווי צמוד אחר קצב גדילתו והתפתחותו באמצעות רופאי ילדים במרפאות טיפות חלב, תוך עדכון ודיווח שוטף על קצב הגדילה התקין מול הוריו. 

המעקב הרציף אחר קצב גדילתו והתפתחותו של התינוק נועד כדי להבטיח את בריאותו התקינה, ואבחנה של מצבים בהם התינוק סובל ממומים או מחלות מולדות המתגלות רק בשלבים מאוחרים יותר לאחר הלידה. 

לדוגמה, בעיות הנובעות מקצב התפתחות איטי של איברי הגוף בגלל מחלה כלשהיא מוכרחות להיות מאובחנות בהקדם על ידי רופא הילדים, מכיוון שהוא קיבל את ההכשרה המתאימה לצורך אבחון בעיות כאלו ועליו להציע טיפול מתאים ורלוונטי לבעיות מסוג זה, בכדי למנוע את החרפת הבעיה בגיל מתקדם יותר שאז כבר לא ניתן לטפל במצב רפואי זה.

אבחון מחלות ומומים בשלבי הילדות המוקדמים

קיימת חשיבות גבוהה במיוחד של אבחון מומים ומחלות על ידי רופאי הילדים כבר בשלבי הילדות המוקדמים של הילד.

רופאי ילדים מקבלים הכשרה מקצועית ומתאימה לאבחון מחלות ומומים העלולים להתפתח בשלבי הילדות, ולכן חלה עליהם החובה לעקוב אחר מצבו הרפואי של כל ילד הנמצא תחת טיפולם, ואבחנתו בהתאם במקרים בהם קיימת אפשרות של התפתחות מחלה כלשהיא.

אבחון מקדים ומתאים על ידי רופא הילדים יכול למנוע בעיות רפואיות חמורות אחרות בעתיד, מכיוון שטיפול מתאים בשלבי הילדות המוקדמים בחייו של הילד יכול למנוע את החרפת הבעיה ואף לטפל בה באופן ממוקד עדי כדי היעלמותה. 

על רופא הילדים המטפל להעניק לילד את הטיפול המקצועי והטוב ביותר בהתאם להכשרתו ומצבו הרפואי של הילד, ומתן חוות דעת איכותית ומהימנה כלפי הוריו של הילד תוך הצעת אפשרויות טיפול מומלצות.

זכותם של ההורים לבקש חוות דעת רפואית נוספת לאחר אבחנתו של רופא הילדים המטפל, וחובתו של הרופא והמוסד הרפואי להציע רופא מומחה נוסף עבור חוות הדעת השנייה.

תביעת רשלנות רפואית של רופאי ילדים

במקרים בהם הוריו של הילד מרגישים כי רופא הילדים לא אבחן כראוי את הבעיה הרפואית ממנה ילדם סובל, הם רשאים להגיש כנגד הרופא והמוסד הרפואי בו הוא עובד תביעה של רשלנות רפואית ילדים.

במעמד הגשת תביעת רשלנות רפואית בילדים כלפי הרופא בבית המשפט, על ההורים להוכיח כי קיימת עילה מבוססת לתביעתם וכי נגרם נזק ממשי כלפי ילדם בגין אבחון לקוי ולא מקצועי.

מכיוון שמדובר על הוכחת נזק רפואי בגין רשלנות רפואית, על ההורים להציג את כל המסמכים הרפואיים הנוגעים למקרה מול רופא ילדים מומחה וניטרלי למקרה התביעה, כדי שהוא יבחן את כל הפרטים הנדרשים ויאשר כי אכן קיימת עילה לתביעה ובנוסף נגרם נזק רפואי מהותי לילד בגין הרשלנות של רופא הילדים נגדו מוגשת התביעה.

הליך תביעת רשלנות רפואית בילדים וסיוע משפטי

תביעה של רשלנות רפואית ילדים הינה מורכבת במיוחד מכיוון שהיא כוללת מונחים ומושגים רפואיים שונים, אותם רק רופאים ומומחים רפואיים יכולים לאבחן ולבדוק כי לאשש את העילה לתביעה.

על גורמים ומומחים רפואיים לבחון את מכלול המסמכים הרפואיים הנוגעים למקרה הרשלנות, יחד על כלל התיעוד הרפואי הנוגע למצבו הבריאותי של הילד כדי לקבל את הרקע וההיסטוריה הרפואית שלו כבר בשלבי הילדות המוקדמים.

באמצעות ליווי וסיוע משפטי של עורך דין בתחום הרשלנות הרפואית, ההורים המעוניינים להגיש את התביעה יוכלו לדעת כיצד להתנהל בהליך משפטי זה.

באמצעות סיוע משפטי מתאים הם יוכלו לקבל את חוות הדעת הרפואית המקצועית והטובה ביותר שתעלה את סיכויי הזכייה בתביעה.

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *